با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

لباسی به قیمت 5000 صلوات

خاطرات برادر  کاظم بصیر

درباره  «شهید  عباس روزبهانی»

 

برادر کاظم بصیر

عباس روزبهانی از رزمندگان قدیمی گردان علی اکبر بود. شخصیتی بسیار متین و با نزاکت داشت. اغلب اوقات، ساکت بود؛ مخلص بود و با صفا. متواضع بود و با گذشت…

***

مدتی بود که عباس در حال شمردن صلوات بود.

پرسیدیم: قضیه این صلواتها چیست؟

گفت: از آقا محسن، بچه های بنام گردان حضرت قمربني هاشم عليه السلام، بادگير درجه يكي گرفته ام که بهای آن؛ فرستادن 5 هزار صلوات بر حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفی(ص) و خاندان مطهر ايشان است.

اللهم صل علی محمد و آل محمد

***

در عمليات والفجر8 (بهمن سال 1364) من و عباس؛ کمک آرپیجی شهید بزرگوار احمد صالحی بودیم. عباس در آن عملیات، از ناحیه هر دو پا آزرده بود و درد می کشید، اما با این حال، پا پس نمی کشید. مسئول مربوطه هم هر چه به او تذکر می داد، کنار نمی کشید و این نشان از درجه ی بالای شجاعت و ایمان او داشت.

در همان عملیات، من از چهار ناحیه مجروح شدم و توان حرکت نداشتم. عباس در آن شرایط سخت و زمین لغزنده جزیره ام الرصاص و زیر آتش گلوله باران دشمن، به همراه یکی دیگر از دوستان، به سختی مرا به عقب منتقل کردند.

***

یکروز به همراه عباس، قرار شد به مرخصی رفته و ضمنا نامه یکی از رزمندگان گردان به نام برادر عدنان را نیز به منزلش در تهران ببریم.

به این ترتیب، عصر جمعه 25 مهرماه از ایستگاه راه آهن اندیمشک حرکت کردیم و صبح روز شنبه 26 مهر به ایستگاه راه آهن تهران رسیدیم.

یکراست رفتیم به آدرس منزل پدری عدنان در محله طرشت.

بین راه، وسوسه شدیم ببینیم عدنان توی نامه اش چه چیزی نوشته!…

من نامه را باز کردم و عباس شروع کرد به خواندن. می خواند و می خندید… عدنان در نامه، پس از درخواست مبلغی پول، مشخصات من و عباس را نوشته بود و از شکل و شمایلمان گفته بود. توضیحات عدنان درباره قد و قواره مان، حسابی ما را به خنده انداخته بود:

«عباس: قد متوسط دارد و عینک زده است… کاظم بصیر: قد کوتاهی دارد. ضمنا دست چپ او شکسته و از گردنش آویزان است…»

خلاصه نامه را تحویل دادیم، پول را هم تحویل گرفتیم و راه افتادیم؛ من به طرف گرمدره و عباس به طرف کرج.

 

شهید عباس روزبهانی در عملیات بیت المقدس به فیض شهادت نائل آمد.

 

روحش شاد و یادش پر رهرو

 

https://www.ali-akbar.ir/%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%b9%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a8%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c/2702/

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن