با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید محمدحسن اخی

 


شناسه


نام: محمدحسن

نام خانوادگی: اخی

نام پدر: مصطفی

ولادت: 7 مهر 1329

محل تولد: البرز – کرج – اشتهارد

سن: 35 سال

شهادت: 15 شهریور 1365

محل شهادت: حاج عمران

عملیات: پدافندی کربلای 2

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: گلزار شهدای اشتهارد – امامزاده کبری و ام صغری

 

 


زندگینامه


شهید «محمد حسن اخی» هفتمین روز پاییز سال 1330، در روستای اشتهارد از توابع کرج دیده به جهان گشود. او دوران ابتدائی را در همان محل سکونت خود در روستای اشتهارد با موفقیت کامل پشت سرنهاد ولی سپس به دلیل مشکلات مشغول به کار شد تا بتواند از این طریق کمک خرج خانوداه اش باشد.

محمدحسن انسانی راسخ، مومن و پرهیزکار بود و نسبت به تمام مسائل دینی اعتقادات خاصی داشت.

او در سال 1353 ازدواج نمود که ثمره ازدواجش 3 فرزند دختر و 3 فرزند پسر می باشد.

وی در زمان اوج گیری انقلاب در تمام تظاهرات ضد رژیم شاهنشاهی و راهپیمائیهای علیه طاغوت شرکت می کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عضویت بسیج درآمد و سپس از طریق بسیج، شش مرتبه به منطقه جنگی اعزام گردید و سرانجام در نیمه ی شهریور 1365، در منطقه حاج عمران بر اثر اصابت ترکش به ناحیه گردن به درجه رفیع شهادت نائل گردید. پیکر مطهرش در گلزار شهدای اشتهارد به خاک سپرده شد.

 

 


نامه


نامه شهید محمدحسن اخی به برادرش محمدحسین اخی که او نیز چندی بعد در جبهه شهید شد

بسم الله الرحمن الرحیم

درود بی پایان بر رهبر کبیر انقلاب و سلام درود بر شهیدان ایران و اسلام که جان شیرین خود را نثار کردند و ما را از تاریکی به روشنائی آوردند و ما هر چه ایشان را تجلیل کنیم باز کم است و تجلیل از شهدا برای اینکه از جان شیرین تر دیگر هیچ نیست که آنها فدا کردند و امیدوارم که اگر نتوانستیم حق شهیدان را ادا کرده لااقل صدمه به خون و راه ایشان نزنیم تا وقتی که در برابر خداوند متعال قرار گرفتیم، جوابگو باشیم و سلام درود به شما امیدوارم که راه شهیدان را ادامه دهید.

برادرم تو لیاقت شهادت را داری چون من خودم اعتراف می کنم که تو از من بهتر هستی.

درود به برادرم!  سلام عرض می کنم پس از عرض سلام امیدوارم که حال شما خیلی خوب بوده باشد. باری عرض می شود از قول من به پسرم و بچه ها و پسرت و بچه های خودت خیلی سلام برسانید و آن نامه خودت و نامه معصومه و همگی به دستم رسید و خیلی خوشحال شدم. از طرف من نگرانی نداشته باشید…

 

 


وصیتنامه


فرازی وصیتنامه شهید « محمد حسن اخی»

در وصیتم خواستم به شما بگویم كه بدانيد اينطور است و بقيه آن با خداوند متعال است؛ هركسى لياقت جهاد در اين راه را دارد لیاقت شهادت را هم دارد.

برای یاری اسلام، به اميد خداوند از خانه بيرون بیایید.

ما براى يارى اسلام آمديم و حالا هر چه كه در اين راه بر سر ما بيايد با پيروزى به خانه برمى گرديم و اگر نيامديم ما را حلال كنيد و بچه ها را نگهدارى كنيد.

و السلام

 

 


تصاویر


 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن