با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید مرتضی زرنانی


شناسه


نام: مرتضی

نام خانوادگی: زرنانی

نام پدر: محرمعلی

ولادت: 21 تیر 1347

محل تولد: خوزستان – اهواز / نظرآباد

سن: 18 سال

تاریخ شهادت: 13 اردیبهشت 1365

محل شهادت: فکه

عملیات: سیدالشهدا

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: بهشت رضا

 


زندگینامه


“شهید مرتضی زرنانی” در بیست و یکم اردیبهشت سال 1347 در خانواده ای مومن ومتعهد در نظرآباد دیده به جهان گشود. در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و تحصیل را تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد و پس از آن ترک تحصیل نمود.

وی اخلاقی بسیار عالی داشت و بسیار اهل سکوت و تفکر بود، در موقع حرف زدن جلو نمی افتاد و وقتی کسی حرف می زد با تمام وجود گوش می داد. فردی ساده پوش و ساده زیست بود.

مرتضی در صحنه انقلاب بسیار فعالیت بود و با سن کمی که داشت در بسیج پایگاه مسجد قمر بنی هاشم نظرآباد فعالیت می کرد. چند بار قصد اعزام به جبهه داشت ولی سن او اجازه این کار را نمی داد.

اولین بار در سال 1363 با طرح لبیک یا امام به جبهه رفت و در عملیات ظفرمندانه خیبر شرکت کرد .بعد از ان نیز 2 بار به جبهه اعزام شد و موقعی هم که در خانه بود، دلش برای جبهه پر می زد و به جرات می توان گفت که فقط جسمش اینجا بود و قلبش در جبهه سیر می کرد.

در اعزام آخر که منجر به شهادت وی گردید، حالات عرفانی و معنوی در چهره مرتضی نمایان بود و میدانست که دیگر فاصله ای میان او و خدایش نمانده است و در آخرین اعزام  با سمت آرپی جی زن به نبرد با کفار بعثی ادامه داد و در این مسئولیت مهارت خاصی داشت.

وی در عملیات باز پس گیری فکه  در اردیبهشت 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و جسم سوخته اش همچون رهبرش حسین حدود 20 روزی روی خاک گرم و سوزان کربلای ایران بر جای مانده بود.

 


وصیتنامه


“فرازی از وصیت نامه شهید مرتضی زرنانی”

با سلام و درود به پیشگاه یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود و نائب بر حقش امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و امت قهرمان و شهید پرور و درود فراوان به روان پاک شهدای عزیز و گرانقدر.

با سلام گرم و محرمانه ای به خدمت شما پدر و مادر عزیز و گرامیم انشاءاله حالتان خوب باشد و هیچگونه نگرانی و کسالتی نداشته باشید و با سلام گرم و محترمانه ای دیگر به خدمت شما خواهران و برادران بزرگوارم دارم. انشاءاله حالتان خوب باشد و هیچ گونه نگرانی و کسالتی نداشته باشید.

پدر و مادر عزیزم! ان شاءاله که از فرزند کوچک خود راضی باشید و حلالمان کرده باشید. از شما می خواهم که هیچ گاه غم بر دل خود راه ندهید و استوار و پابرجا از امام امت پیر جماران حمایت و یاری کنید. از دل و جان از این که پسر خود را در این دنیا از دست داده ای که هیچ نگرانی نباشید بلکه شاد و خوشحال باشید که این امانتی را که خدا به شما داده بود با بهایی زیاد و گران از خود شما خریداری می کرد.

التماس دعا

خدانگهدار امام شما باشد

و من اله التوفیق

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

دوستدار شما مرتضی زرلانی

همیشه مسجدها را پر کنید و در خط امام باشید

کربلا دلم برات پر می زند بال و پر درون سنگر می زند

که به دیدن تو آرزومه ارزوی شب و روز مردنه

قربون اون همه لطف و کرمت کمکم کن که بیام در حرمت

قبر شش گوشه تو در بر بگیرم اوبقدر حسین بگم تا بمیرم

حسین جان حسین جان

 


خاطرات


شهید مرتضی زرنانی در کودکی از خطرات بسیار به خواست خداوند نجات یافته بود و یکی از این خطرات این بود که روزی با دوستانش بازی می کرد که به داخل چاه 8 متری افتاد. عمق آب چاه به 3 متر می رسید ولی خطری ایشان را تهدید نکرد و در آب غرق نشد. او را سالم بیرون آوردند.

خدا خواسته بود تا او را نگهدارد و به موقع با وی معامله نماید و در بهشتش جای دهد.

 


تصاویر


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن