با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

نوروز در گردان علی اکبر (ع)

خاطرات نوروزیِ گردان:

به دنبال فراخوان اعلام شده در سایت مبنی بر به اشتراک گذاردن خاطرات نوروز در گردان، یکی از همرزمان متن و عکسهای مرتبط خود را ارسال نمودند. ضمن تشکر صمیمانه از جناب “ر.داوودآبادی” خاطره ی ایشان در ذیل آورده می شود:

***

روز پنج شنبه 64/12/29 (قبل از رفتن به خط پدافندی فاو) فرمانده دسته شهیدابوالقاسم کشمیری و شهیدمسلم اسدی به بچه ها پیشنهاد دادند تا ناهار روز عید را بیرون از محوطه گردان در کنار هم همراه با کادر گردان بخوریم.

صبح اولین روز عید؛ که جمعه بود، بعد از خوردن صبحانه، شهید اصغر کریمی همراه مسلم و شهید جلال شاکری به شهر رفتند تا با پولی که بچه ها روی هم گذاشته بودند، نوشابه و سبزی و میوه و تنقلات بخرند.

ما هم به همراه بقیه بچه های دسته جهت تبریک سال نو به چادر کادر گردان رفتیم. از حاج حمید تقی زاده (فرمانده گردان) عیدی گرفتیم و او را برای نهار دعوت کردیم. سپس به عیددیدنی فرماندهان گروهان ها رفتیم.

در آخر؛ نوبت چادر تدارکات گردان رسید. برادر ابوالقاسم کشمیری گفت: «عیدی بچه ها یادتون نره!»

تدارکاتی ها ابتدا از دادن عیدی امتناع کردند ولی ابوالقاسم گفت: «اگر عیدی ندید، چادر تدارکات به وسط زمین صبحگاه انتقال پیدا می کنه!» بعد هم رو کرد به شهید حسین ظهوریان و گفت: «با چند نفر از بچه ها، ستون های چادر رو بگیرید و آماده انتقال باشید…»

خلاصه نفری یک زیرپیراهن عیدی گرفتیم و دعوتشان کردیم برای ناهار…

(تصویر در کنار چادر گروهان فتح و بغل زمین صبحگاه گردان گرفته شده است.)

عکسهای باصفای ناهار روز اول فروردین 1365 بچه های دسته 3 گروهان جهاد:

بیاد شهیدان: قریشی، کریمی، ظهوریان، منصورمهدی،آقایی، شاکری، مسلم اسدی، کشمیری، آرمیون…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن