با ما در ارتباط باشید : 09199726467

ایثارگران

جانباز مصطفی اکار

 


زندگینامه


جانباز مصطفی اکار سال 1364 به گردان علی اکبر پیوست و در عملیات کربلای 1 (آزادسازی مهران) از ناحیه پای راست به درجه ی رفیع جانبازی نائل آمد.

وی پس از مجروحیت، دوباره در سال 1365 به گردان بازگشت.

 


مصاحبه


سال 1363 وارد گردان حضرت علی اکبر شدم

در عملیات کربلای 1 (آزادسازی مهران) جانباز شدم. البته شأن جانبازی بسیار بالاست و بهتر است بگویم که مجروح شدم.

حین عملیات کربلای 1، شرایط خیلی خاص و سخت شده بود. ناگهان از ناحیه پای راست مورد اصابت خمپاره 120 قرار گرفتم و مرا به عقب برگرداندند.

بعد از آن مجروحیت، به عشق به اسلام و وطن، دوباره در سال 1365 به جبهه و گردان علی اکبر برگشتم و البته تنها من اینگونه نبودم. اکثر بچه هایی که مجروح می شدند، به محض آنکه دوباره سرپا می شدند بازمی گشتند.

گردان علی اکبر؛ یک گردان نمونه بود و بچه های آن همه تاریخی بودند. توصیف آن بچه ها ممکن نیست و من نمونه شان را هیچ جای دیگر ندیدم. فقط در مراسم سالگرد شهدای گردان علی اکبر که همه ساله در جماران برگزار می شود، توفیق دیدار جامانده هایشان را دارم.

اخلاص زیاد، نترس بودن و شجاعت؛ از جمله ویژگی های شاخص آنها بود.

 


تصاویر


جانباز مصطفی اکار – در زمان دفاع مقدس

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
4 سال قبل

با سلام و آرزوی قبولی طاعات ، یادش بخیر عملیات بیت المقدس 6 که بتازگی سالگرد آن را پشت سر گذاشته ایم ،همین آقا مصطفی با یک پا و با کمک عصا چندین ساعت راهپیمایی شبانه در کوه های مرتفع منطقه شیخ محمد همپای بقیه رزمندگان و سختی های خاص آن را تحمل کرد و در فتح قله های افتخار و استقامت زبانزد همرزمان شد. خدا قوت دلاور

همچنین ببینید
بستن