با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید سید قوام صفی خانی


شناسه


نام: سید قوام

نام خانوادگی: صفی خانی

نام پدر: میرمطلب

ولادت: 7 مرداد 1328

محل تولد: آذربایجان شرقی – میانه

تاریخ شهادت: 21 بهمن 1364

محل شهادت: جزیره ام الرصاص

عملیات: والفجر 8

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: کرج – امامزاده محمد

 


زندگینامه


شهید سید قوام صفی خانی در هفتم مردادماه 1328، در خانواده‌اي مذهبي و متدين و زحمت‌كش در شهرستان ميانه ديده به جهان گشود. دوران كودكي را پشت‌ سر نهاد ولي در سن هفت سالگي به‌علت فقر مادي و مشكلات زندگي در روستا نتوانست به مدرسه براي تحصيل راه يابد و به كار كشاورزي پرداخت و به پدر در امرارمعاش خانواده كمك ‌كرد.

در سال‌هاي اوج‌گيري انقلاب سهم به‌سزايي داشت چون خود از خانواده كم‌درآمد بود و از ستم و ظلم رژيم خسته شده بود براي اين‌كه انزجار خود را از رژيم نشان دهد در تمام تظاهرات‌ها شركت مي‌كرد.

درهمين سالها سید قوام ازدواج نمود كه ثمرة اين ازدواج مبارك، هفت فرزند (دو دختر و پنج پسر) مي‌باشد.

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از آن‌جايي كه عاشق امام بود به فرمان او وارد بسيج شد و به دفاع پرداخت. روزها را در شركت مينو كار مي‌كرد و زحمت مي‌كشيد و شب‌ها را در بسيج پايگاه ميثم به صبح مي‌رسانيد.

در پي شروع جنگ تحميلي جبهه را به خانه ترجيح داد و وارد ميدان‌هاي نبرد شد و پس از مدت‌ها رشادت و دليري و ايثار سرانجام سال 1364 در عمليات ظفرمند والفجر هشت در منطقه عملياتي فاو بر اثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل گرديد و پيكر مطهرش در امام‌زاده محمد كرج به خاك سپرده شد.

 


خاطرات


  • هم‌رزم شهيد:

در سحرگاه روز عمليات بود كه تركش خمپاره به شكم ايشان اصابت كرده‌ بود و در اين حال به‌جاي اين‌كه اصرار داشته باشد كه وي را به‌ جايي جهت معالجه برسانند ولي به يكي از همرزمانش می گوید: مهر بياوريد من نمازم را بخوانم كه ديگر نمي‌مانم كه قضاي آن‌ را به جا آورم.

 


تصاویر


 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن