با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید محسن ارغنده


شناسه


نام: محسن

نام خانوادگی: ارغنده

نام پدر: محمود

نام مادر: اقدس

ولادت: 2 اسفند 1348

محل تولد: البرز – ساوجبلاغ – روستای فشند

سن: 17 سال

شهادت: 29 آذر 1365

محل شهادت: اردوگاه کوثر

عملیات: آمادگی برای کربلای 4

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: فشند


زندگینامه


شهید محسن ارغنده ؛ دومین روز از سومین ماه زمستان 1348، در روستای فشند از توابع شهرستان ساوجبلاغ به دنيا آمد. پدرش محمود و مادرش اقدس نام داشت. خانواده وی از روستائیان مومن و از قشر کشاورز و بسیار ساده و با صفا بودند.

از کودکی‌، ایمان توکل صداقت و تلاش را آموخت و همواره در زندگی کوتاه اما پر برکت خویش به کار بست.

او هم دانش‌آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود هم در بسيج خدمت می‌كرد.

وی در 29 آذر 1365، در اردوگاه كوثر به فیض شهادت رسید.

 مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش شهرستان هشتگرد قرار دارد.


وصیتنامه


وصیتنامه 1

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

برخی از مومنان بزرگمردان همیشه با خدا هستند. کاملا وفا کردند. پس برخی بر آن عهد ایستادگی کردند و در راه خدا همیشه در انتظار شهادت مقاومت کردند و هیچ عهد خود را تغییر ندادند…

به نام خداوند صاحب جلال و بزرگی. خداوند کریم و غفار. خداوند محمود

با نام تو این عبد فقیر و ذلیل و مسکین و بی‌چیز. خطی به عنوان وصیت

به چه چیز وصیت کنم. خدایا من هیچم در مقابل عظمت بی‌منتهای تو. به بندگان تو وصیتی داشته باشم در صورتی که عرق شرم بر جبینم از نام توست. تو چقدر مهربانی تو چقدر بزرگی. کسی را مهربانتر از تو تا به حال ندیدم. سخت شرمنده ام که در حق این دوست و مولای خوب و این خالق، کاری نکرده ام. الهی من چه چیزی دارم که بواسطه آن مرا داخل بندگان پاک چون مقربانت گردانیدی. همه اش از توست. دگرگونی درونی‌ام. شهادتم همه و همه کرامت و لطف توست در حق این بنده شرمنده. من هیچم و هیچ چیز ندارم. خدایا با تمام بند بند اعضایم دست به خوان گسترده رحمتت دراز کرده ام تا دست این بنده به خاک افتاده و شرمسار را بگیری و جز با هدایت یافتگانت قرار ندهی. خدایا تو ستارالعیوب هستی و تو بودی که زشتی های مرا در این دنیا پوشاندی. وای و هزاران وای اگر روز محشر مرا رسوا کنی. خدایا تو خود به ما آموختی که غفار صدایت کنیم. تو خود گفتی مرا بخوانید. تو خود گفتی از رحمت من در هیچ صورت ناامید نباشید و من هدایت می کنم. ای غفار، به تو پناهنده شدم. پناهنده ی خودت را مران. خدایا در پیشگاه تو روسیاهم و روسیاهی رویم را با سرخی خونم پاک کن. مرا پاک از دنیای فانی ببر. دنیا بماند برای کسانی که طالبش هستند و دنباله رویش هستند. خدایا برای رسیدن به تو هیچ چیز و هیچ عملی در خود نمی بینم مگر جانی که تو به من دادی و من این جان را برای رسیدن به تو به درگاهت آورده ام. به تمامی بزرگی‌ات قسم می دهم که این هدیه آلوده را قبول نما.

و چند خطی هم می نویسم برای کسانی که بعد از من این نامه را می خوانند. بهترین گفتاری که با شما دارم این است باید از جنازه ام درس بگیرید که این همان بود که تا دیروز در بین ما بود صحبت می کرد غذا می خورد و راه می رفت و… هم اکنون ساکت و بی حرکت است. به شما با زبان بی زبانی می گوید عاقبتی جز این ندارید. مرگ حق است. قیامت و حساب حق است. و با چهره های گوناگون وارد محشر شدن حق است. نگذارید سیلی مرگ بیدارتان کند. تا در دنیا هستید از خواب غفلت بیدار شوید. دنیا برای هیچکس باقی نمی ماند. بیچاره کسی است که به این دنیای فانی دل ببندد. کمتر برای بهتر خوردن و بهتر پوشیدن و بهتر گذراندن تلاش کنید. به هیچکدام هیچوقت نخواهید رسید و چیزی را که انسان بالاخره به آن نمی رسد چرا باید برایش تلاش کند. همه اش بیهوده است. مینویسم بیدار شوید. گناه نکنید که عذاب خدا سخت است. می نویسم این انقلاب بزرگترین نعمت خداست و رهبر بزرگ آن نیکوترین هدیه خدا به ماست. با تمام وجود از جان و مال و زندگی خود حمایت می کنم از این رهبر از این نماینده حاضر امام زمان(عج).

می خواهم کسانی که به هر نحو مخالف روح خدا و این انقلاب هستند در هر مراسمی که به عنوان یادبودی از من گرفته می شود شرکت نکنند، مگر اینکه چشم باز کنند و مقابل را درک کنند و مسیر حرکت خود را تغییر دهند. همانند اصحاب حسین باشید افرادی قلیل. حسین که در شب تاسوعا وداع گفت، آن چند هزار نفر دنیاپرست وقتی صحبت از مرگ شد گریختند و حسین ماند و افراد قلیلش. امروز در جبهه تا فردای قیامت که زیاد هم دور نیست، در پیشگاه حسین و ائمه اطهار سربلند باشید. دنیا آمدنمان برای پس دادن امتحان الهی بود و زندگی اصلی همان مکان ابدیست.  

***

وصیتنامه 2

بسم رب الشهدا والصدیقین

به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا

سلام و درود بر یگانه عالم تابناک بشریت که همه مستعضفان جهان به ظهورش چشم دوخته اند و با درودی بیکران بر نائب بر حقش امام امت خمینی بت‌شکن که بساط ظلم و زور و تاریکی از ایران اسلامی برچید و با سلامی بیکران بر شهیدان خفته به خون انقلاب اسلامی که چراغ راه عالم بشریت و مستضعفان هستند. باز هم با درود بر این امت حزب الله که اینچنین جوانانی پاک و نیکوسرشت تربیت کرده اند و به جامعه تحویل داده اند.

چند خطی برای خانواده ام می نویسم که ای مادر عزیز و ای مادر رنج دیده ام که واقعا ملائک زیر پای شما هستند و در بهشت به روی شما باز است. من هرگز نتوانسته ام قطره ای از زحمات تو را و لحظه ای از بیداریهای وقت و بی‌وقت تو را جبران کنم. تو بودی که من را در شبهای کودکی ام بغل می کردی و نوازشم می دادی. این همه به خاطر من بنده حقیر خدا بود. مرا حلالم کن و مرا ببخش که با تو بدرفتاری کردم. صبر داشته باش و دعا کن که خدا امانتی که به تو داده و حال که آن را پس گرفته قبول کند. خیلی خوشحالم که فرزندت را به خدا هدیه کردی و اگر خواستی برایم گریه کنی در گوشه ای تنها گریه کن تا دلت آرام گیرد. صبر و بردباری را پیشه کن و همیشه به یاد خدا باش.

و ای پدر مهربانم تو که روز و شب برایم کار کردی تا من زندگی کنم و آرام باشم، دستهایت به خاطر من پینه زده از شما خجالت می کشم. مرا به خاطر اشتباهاتم ببخش و صبور و بردبار باش و تقوا را پیشه کن. افتخار کن که فرزندت را در راه خدا داده ای و دعا کن که خدا آن را قبول کند.

برادران عزیزم و خواهران محبوبم از روی شما خجالت زده ام که همیشه شما را در زحمت انداخته بودم و شما را به خاطر کارهایم ناراحت می کردم و بار سنگینی بر روی دوش شما گذاشتم. مرا به خاطر اشتباهاتم ببخشید و حلال کنید و مادر و پدر را دلداری دهید و در آنها صلح و صفا را بوجود آورید و در پی رفاه زندگی آنها باشید. از شما تقاضای خدمت به اسلام و مسلمین دارم و بردباری و صبوری خدا را پیشه خود سازید.

و ای دوستان عزیزم به شما نوید پیروزی اسلام و مسلمین میدهم و شما را به اتحاد و تقوا دعوت می کنم. راه شهیدان را ادامه دهید و نگذارید که خون شهیدان زیر پای عده ای از ضدانقلابیون و ضدمسلمین پایمال شود.

 اگر با شما بدرفتاری کردم مرا ببخشید و حلال کنید و راهم را ادامه دهید.

ای فامیلها اگر بدی و خوبی برای شما کرده ام مرا ببخشید.

(والسلام علیکم ورحمته الله وبرکاته )

امام را دعا کنید

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

به امید پیروزی رزمندگان اسلام در سراسر جهان


تصاویر


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن