با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید قربان تلو حسینی


شناسه


نام: قربان

نام خانوادگی: تلو حسینی

تاریخ تولد: 30 شهریور 1349

محل تولد: تنکابن

شهادت: بعد از ظهر روز ۲۶ / ۲/ ۱۳۶۷ ( اولین روز عملیات بیت المقدس ۶)

محل شهادت: دامنه ارتفاع آستروک

عملیات: بیت المقدس 6

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

جاویدالاثر – بدون مزار: تفحص انجام شده در همان زمان گلوله باران و دو روز بعد از آن (هنگام بازگشت) حاکی از آن بود که هیچ اثر یا نشانه ای از پیکر مطهر این شهدا در محل گلوله باران یافت نشد.

 


زندگینامه


«قربان تلو حسيني» در سي شهريور 1349، در شهرستان «تنكابن» ديده به جهان گشود. در كودكي همراه خانواده خود به شهر كرج هجرت نمود.

تحصيلات خود را در شهرستان كرج در منطقة چهارصد دستگاه آغاز نمود و پس از گذراندن دوره ابتدائي وارد دوره راهنمايي شد كه همزمان با آن انقلاب شكوهمند اسلامي به رهبري امام خميني (ره) آغاز شد. وی با وجود سن كمي كه داشت نتوانست فعاليت چشمگیری داشته باشد.

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال دوم راهنمايي بود كه عضو بسيج دانش آموزی شد. با وجود اینکه دانش آموز بود خيلي اصرار داشت تا رضايت خانواده را جلب كند و بتواند به ياري رزمندگان اسلام برود اما از آنجایی که نان آور خانواده محسوب می شد مادرش اجازه نمي‌داد . علاقة وافر او به جبهه رفتن باعث شد تا قربان با اصرار، بالاخره رضايت مادر را بگیرد. زمانیکه در سوم راهنمایی تحصیل می کرد عازم منطقه شد. براي نبرد با دشمنان اسلام و ايران به مدت سه ماه به مرخصي نيامد تا اين‌كه امتحان‌هاي خردادماه دانش آموزان آغاز شد. قربان آمد و بعد پايان سال تحصيلي و اخذ مدرك سوم راهنمايي براي سال اول دبيرستان ثبت نام نمود و دوباره عازم منطقه شد. او با همه خداحافظي كرد و گفت: مادر جان! ناراحت نباش اين‌بار زود برمي‌گردم. خيلي زود خبر شهادتش برگشت، يك هفته بعد از رفتنش در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت 1367، در منطقة «ماووت» عراق به فيض شهادت رسید و پیکرش هنوز به وطن بازنگشته است.

 


خاطرات


https://www.ali-akbar.ir/11571/%d8%b1%d8%a4%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82%d9%87/

 


تصاویر


 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن