با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید ذبیح الله نظری


شناسه


نــام :ذبیح الله

نـام خـانوادگـی :نظری

نـام پـدر :بهمن

نام مادر: بتول

تاریخ تولد: 1338  /  1337

مـحل تـولـد : هشترود

سـن :29 سـال

تاریخ شهادت: 18 فروردین 1366

محل شهادت: شلمچه

عملیات: کربلای 8

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: تهران – بهشت زهرا(س) – قطعه 29 ردیف 106 شماره 3


زندگینامه


شهید ذبیح الله نظری بیست و نهم دی ۱۳۳۷، در هشترود چشم به جهان گشود. پدرش بهمن و مادرش، بتول نام داشت.

ذبیح الله تا سوم راهنمایی درس خواند.

وی کارگر کارخانه بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

سرانجام هجدهم فروردین ۱۳۶۶، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو شهید شد.

مزار او در قطعه 29 بهشت زهرای تهران واقع است.


وصیتنامه


خدا را سپاس كه به من توفيق داد كه در جبهه هاى حق عليه باطل شركت كنم تا انشاءالله بتوانم راه شهيدان را ادامه بدهم.

اگر انسان داراى قلبى سالم باشد درمى يابد كه بدون شك اين قيام و انقلاب تا به حال مورد امداد و نصرت الهى بوده است و اگر چه دشمنان اسلام همگى يكپارچه در مقابل آن صف كشيده اند، اما هر روز بيش از گذشته انقلاب ما جهانى شده و در كشورهاى ديگر نفوذ میكند به گونه اى كه همه دشمنان اسلام به وحشت افتاده اند.

پس در اين شرايط حساس من بر خود واجب ديدم كه به فرمان رهبر لبيك گفته و اگر از زندگى ام تا به حال كارى مثبت براى اسلام نكرده ام حداقل با خونم ذره اى براى حفظ اسلام مفيد بوده باشم و تصميم گرفتم همچون امام حسين(ع) زندگى خونين و با شرف را بر زندگى با ذلت و خوارى بدون رهبرى و اسلام ترجيح داده باشم.

و همچنين به همه كسانى كه ادعاى اسلام و مسلمان بودن را دارند سفارش مى كنم كه اسلام در دست ما امانت است و بايد جاناً و مالاً تا سر حد جان از آن دفاع كرده و قدر آن را بدانيم. و الا تا ابد نه اسمى از اسلام خواهد ماند و نه نشانى و تا قيامت اسباب شرمندگى از محضر خداى تبارك و تعالى و همچنين شرمنده در پيشگاه خانواده هاى شهيدان خواهيم شد.

بنده همه كسانى را كه وصيتنامه مرا مى خوانند يا مى شنوند وصيت مى كنم در هر سنگرى كه هستند به دفاع از انقلاب و خون شهدا مشغول باشند و پرچم انقلاب را هميشه برافراشته نگه دارند و از برادران بسيجى مى خواهم كه بسيج را خالى نكنند و هر چه مى توانند به بسيج بروند تا مشكلات انقلاب را كم كنند و مشتى بر دهان دشمن كه بيشتر ضربه را از طرف بسيج مى خورد بزنند و دشمن انقلاب اسلامى مى خواهد بسيج نباشد چون كه بسيج سد بزرگى است بر سر راه دشمنان اسلام و هر روز يك طرح مى ريزند تا برادران بسيجى را از مسجد ، نماز جمعه، دعاهائى كه در هفته مى گذارند و بعد از همه از بسيج دور كنند. و جوانان را به عنوانى به راههاى غير اسلام و به اخلاق زشت مى‌كشانند تا از انقلاب دور كنند و اين چند كلمه اى بود با برادران بسيجى كه به عنوان برادر كوچكشان گفته ام ، مرا مى بخشند.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته.

بسيجى: ذبيح الله نظرى


تصاویر


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن