با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید مسلم محمدی


شناسه


نام: مسلم

نام خانوادگی: محمدی

نام پدر: موسی

تاریخ تولد: 9 دی 1316

محل تولد: قزوین – آوج

سن: 49 سال

تاریخ شهادت: 15 اسفند 1365

محل شهادت: شلمچه

عملیات: مرحله تکمیلی کربلای 5

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: کرج – امامزاده محمد


دلنوشته


دلنوشته فرزند شهید مسلم محمدی

(عباس محمدی)

سلام بر غیور مردان و غیرتمندان دلاور گردان حضرت علی اکبر(س) که افتخار استان البرز هستید. مایه فخر و مباهات است برای حقیر که نوشته هایتان را می خوانم و عکس های دلنشین و زیبا و سرشار از خلوص و معنویت تان را نظاره گرم، که به مصداق آیه مبارکه ۱۷۴ سوره مبادکه آل عمران هستید.

فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ

پس با نعمت و بخششى از جانب خدا [از ميدان نبرد] بازگشتند در حالى كه هيچ آسيبى به آنان نرسيده بود و همچنان خشنودى خدا را پيروى كردند و خداوند داراى بخششى عظيم است .

🔅 دفاع مقدس برای مردم ما با وجود انسانهایی پاک و عاشق سندی ماندگار از ایثار و شهادت ، دلاورمردی و غیرت و عزت تاریخ هشت ساله خود در خاطرات و حوادثی که بر انقلاب اسلامی گذشته است میباشد. دفاعی مقدس که در مظلومیت، حقانیت و در عین حال صلابت و استواری با حضور مردان و زنان با ایمان در جبهه حق بر علیه استکبار جهانی شکل گرفت. که برگ زرینی از افتخارات نسلی است که خود را سرباز روح الله خواندند. و پیامشان برای نسل بعد از خود این بود که از ولایت جدا نشوید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.

انسانهای باغیرتی که تن های گل نشان و ستبر خود را در برابر سرب داغ سپردند تا تکه تکه شوند ولی کشور اسلامی، عزت و اقتدار ملی، باورها و اعتقادات عمیق دینی و … تکه تکه نشود.

آنجاییکه شهیدانی با تأسی به سرور و سالار شهیدان سر از تنشان جدا شد، ولی نگذاشتن سلاحی بدست دشمن بیافتد. و ثابت کردند که سلاح ایمان و شهادت همیشه پیروز است و در راه دین، گر جدا گردد تن ز سر، باکی نیست، اما بماند رهبرم. (بخشی از وصیتنامه شهید مسلم محمدی)

آنجاییکه شهیدانی که بدنشان قطعه قطعه شد، تا ثابت کنند شهادت؛ مرد را غیرت است.

آنجاییکه شهیدانی آماج گلوله های بی امان خصم قرار گرفتند، ولی استوار ، با تأسی به ارباب ادب و غیرت، علمشان که سلاحشان بود را زمین ننهاند.

آنجاییکه شهیدانی مانند سرو راست قامت در برابر دشمن گلوی نازنین خود را به تیر دشمن سپردند. تا بگویند علی اصغرها و علی اکبرها در کربلای ایران زیادند.

آنجاییکه شهیدانی در جای جای خاک پاک جبهه ها بدنبال لیلی خود عاشقانه گام بر می داشتند. با روحیه و ایمانی راسخ که جوان ایرانی همیشه آن را به رخ بدخواهان و خناسان کشیده است. به سوی معبود شتافتند، تا عشق را معنی کنند.

آنجاییکه شهیدانی تن رعنای خود را فدای آرمانهای خود کردند و از همه چیز و عزیزترین هایشان گذشتند تا ثابت کنند بعد از سالها هجمه های ظالمانه دشمنان در این مملکت هنوز هم دلیر مردان با غیرت هستند تا یار و یاور ولی امر خود و گوش به فرمان باشند.

آنجاییکه شهیدانی با تنگی نفس های وقت و بی وقت شان گاز های سمی پر از قصاوت و حقد و حسد دشمنان این مرز و بوم در ژرفای جان خود فرو می برند و در سکوت خفه می کنند تا همچنان ثابت کنند که رویای گرگها هیچگاه تعبیر نمی شود.

با تو سوختیم که بدانیم چه می کشی ولی احساس سوختن به تماشا نمی شود.

با این باور که شهیدان زنده اند و هرگز نمی میرند به ابن فکر می کنم که با یاد و خاطره شهدا و وجود گرانقدر شماها آیا در شهر من دیگر کسی به پیش پای تان به احترام می ایستد؟

طعنه ها زده اند بی خردان به رزمندگان، ایثارگران به فرزندان، همسران و مادران و پدران شهدا ، می پرسم که آیا این زخم کهنه مداوا می شود؟

ولی خون شهدا که بر زمین ریخت خریدار آن خدا می شود. و “عند ربهم یرزقون” را معنا می دهد.

برای دریا شدن باید با موج روبرو شد و برای اسطوره گردیدن باید حقیقت را دید و از جان شیرین گذشت تا افسانه ها را به واقعیت تبدیل کند.

مراقب باشیم در زمانه فتنه ها و وارونه کردن روایتها دفاع مقدس تحریف نشود.

💮حقیر ناچیز ملتمس دعای خیر شما عباس محمدی؛ فرزند شهید مسلم محمدی🙏🙏🌹


وصیتنامه


بخشی از وصیتنامه شهید مسلم محمدی:

در راه دین، گر جدا گردد تن ز سر، باکی نیست، اما بماند رهبرم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن