با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید سعید (مجید) حاجی عسگری نوش آبادی


شناسه


نام: سعید

نام مستعار: مجید

نام خانوادگی: حاجی عسگری نوش آبادی

نام پدر: غلامرضا

نام مادر: منیره

تاریخ تولد: 9 شهریور 1345

محل تولد: شهر ری – روستای باقرآباد

تحصیلات: دیپلم

سن: 20 سال

وضعیت تاهل: مجرد

تاریخ شهادت: 19 دی 1365

محل شهادت: شلمچه

عملیات: مرحله اول کربلای 5

مسئولیت: غواص و آرپیجی زن

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: تهران – بهشت زهرا – قطعه 53 ردیف 176 شماره 2

سایر اطلاعات: پسرعموی ایشان شهید جواد حاجی عسگری است که همزمان با هم به شهادت رسیده اند.

 


زندگینامه


شهید مجید حاجی عسگری نوش آبادی روز نهم شهريور ۱۳۴۵، مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در روستاي باقرآباد تابعه شهرستان ري ديده به جهان گشود. پدرش غلامرضا، كارگر شيشه‌بري بود و مادرش منيره نام داشت.

مجید تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در باقرشهر به اتمام رسانید و دوره دبیرستان را در یکی مدارس شهرری ادامه تحصیل داد، با شروع جنگ تحمیلی درس را نیمه کاره رها کرد و عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

اولین اعزام وی در سال 1361 مصادف شده بود، با عملیات بیت المقدس بود. بعد از آن نیز در بیشتر عملیات ها حضور داشت.

در عملیات والفجر یک از ناحیه گوش مجروح شد، بعد از بهبودی، دوباره به جبهه شتافت. تا سرانجام در نوزدهمین روز زمستان ۱۳۶۵، با سمت غواص و آرپي‌جي‌زن در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به چشم، شهيد شد.

پيكر پاکش را در بهشت‌زهراي شهرستان تهران به خاك سپردند.

 


وصیتنامه


اول با نام ایزد یکتا آغاز می کنم

و اما بعد پیام من به شما امت حزب الله و شهید پرور و قهرمان این است

در همه لحظات زندگی ، قرآن و دستورات اسلام و زندگی ائمه اطهار را الگو و سرمشق خود قرار دهید.

یک لحظه امام خمینی ، رهبر آگاه و بیدار انقلاب اسلامی را تنها نگذارید ، دست از حمایت روحانیت اصیل و مبارز بر ندارید آنها بودند که به ما آگاهی و حرکت در همه مسائل را آموزش دادند و برای همین منظور است

که ابرقدرتهای شیطانی توسط عوامل داخلی و خارجی در صدد توطئه هستند که به هر طریقی شده بین روحانیت و مردم جدایی و تفرقه بیاندازند.

دانش آموزان و دانشجویان متعهد ومسئول سعی کنید درس خود را ادامه دهید و تخصصهای لازم را پیدا کنید تا نیاز ما در زمینه های علمی و فنی به بیگانگان نباشد و هر چه زودتر خودمان در هر زمینه ای به خود کفایی برسیم.

شما خواهران و برادران عزیز، رسالت ما در مقابل اسلام ، این شهدا و ادامه دادن راه آنها و رساندن پیام آنها به همه جهانیان بسی سنگین است.

ما وارث عزیزترین امانتهایی هستیم که با جهاد و شهادتها و با ارزشهای بزرگ انسانی در تاریخ اسلام فراهم آمده است ، ما مسئول هستیم و باید با این میراث عزیز شهدا و مجاهدات و هدایت رهبر فرزانه و کتاب و عترت که در نزد ما به امانت است امتی نمونه بسازیم.

تا جهانیان بدانند که این خونها برای هدفی مقدس ریخته شده است و اینکه ما مدافع اسلام مظلوم در طول تاریخ هسیتم و پیروزی ما پشتوانه پیروزی مستضعفان جهان برمستکبران خواهد بود.

پدر بزرگوارم این را بدان که عشق و علاقه خاص تو نسبت به اسلام و قرآن باعث شد که ما نیز به این را قدم بگذاریم وعاشق اسلام و امام و جبهه شویم. پدر عزیزم، الحق که پدری را در حق من تمام کردی از تو ممنونم و از شما می خواهم که بدیهایم را ببخشید و مرا حلال کنید و اگر در این راه شهادت نصیبم شد.ناراحت نباشید و صبوری را پیشه خود سازید و از شما می خواهم مرا از دعای خیرتان محروم نفرمایید که شهادت نصیبم گردد.

و تو ای مادر عزیزم شما هم به نوبه خود زحمات و سختی های زیادی کشیده اید و چون همه را برای خدا تحمل کرده اید .شما هم مادر خوبی برایم بودی و هم هدایتگر خوبی ، ازتومتشکرم . امیدوارم مرا حلال کنی و کاستی هایم را برمن ببخشی و اگر شهادت نصیبم شد ناراحت نباش چون مادران بی شماری مانند تو هستند که فرزندان و جگر گوشه هایشان را از دست داده اند و آنان نیزمثل تو عاشق فرزندانشان بوده اند و با ایمانی که به خدا داشته اند و هدفشان رضای خدا بوده غم و ناراحتی به دل راه نداده اند و همیشه شادی و نشاط خود را حفظ کرده اند. من هم از تو می خواهم که مانند آنها باشی، شادابی خود را حفظ کنی، و بی قراری نکنید و صبور باشید که خدا با صابران است.

و در پایان از شما برادران عزیزم حلالیت می طلبم و می خواهم که راه شهدا را ادامه داده و از راه راست منحرف نشوید، پشتیبان امام و رهبری باشید و با این کار خاری باشید در چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی .

و شما خواهران خوبم امیدوارم رسالت زینبی را که بر عهده دارید به نحو احسن به سرانجام برسانید ، می دانم این سلاح من که به زمین افتاده بر زمین نخواهد ماند

و کسانی خواهند آمد و سلاح آنرا بر خواهند داشت و از آب و خاک میهن اسلامی دفاع خواهند کرد .

از همه حلالیت می طلبم ، و مرا از دعای خیرتان محروم نفرمایید .

به امید پیروزی اسلام بر ابرقدرتها وآمریکای جنایتکار

 اینچنین فرمود رب العالمین                                   با همه اقشار بر روی زمین

هر کسی از بهر من عاشق شود                              رمز حب داند به من لایق شود

او شود محبوب و من عاشق بر او                          تا کنم آزادش از نفس عدو

من کشم او را بهایش می دهم                                نزد خود خواهم صفایش می دهم

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

  والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 


تصاویر


 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن