با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید مولامراد حیدریان


شناسه


نام: مولا مراد

نام خانوادگی: حیدریان

نام پدر: عباسعلی

نام مادر: ترکناز

تاریخ تولد: 8 فروردین 1341

محل تولد: کرمانشاه – روستای زیباجوب دینور

سن: 24 سال

تاریخ شهادت: 23 دی 1365

محل شهادت: شلمچه

عملیات: مرحله دوم کربلای 5

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: تهران – بهشت زهرا – قطعه 29 ردیف 20 شماره 3

 


زندگینامه


شهید مولامراد حیدریان در هشتمین روز سال ۱۳۴۳، در کرمانشاه، روستای زیباجوب دینور چشم به جهان گشود. پدرش عباسعلی و مادرش ترکناز نام داشت.

مولامراد تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی دس خواند و دیپلم گرفت.

با تآسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، او نیز به این نهاد پیوست.

سال۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب سه دختر شد.

وی که به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافته بود در 23 دیماه ۱۳۶۵، با سمت تخریبچی در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد. مزار او در قطعه 29 بهشت زهرای تهران واقع است.

 


وصیتنامه


فرازی از وصیتنامه شهید مولا مراد حيدريان:

تو را به خداوند متعال سوگند كسي كه با خط امام مخالف است نگذاريد در مراسم و مجلس اينجانب حاضر شود و بر من بگريد. اگر بگذاريد گناه كرديد و من شما را نمي بخشم.

 

وصیتنامه شهید مولامراد حیدریان

در میان شما افراد منافقی هستند که هم خودشان سست هستند و هم دیگران را سست مینمایند. اگر مصیبتی به شما برسد میگویند خدا به ما نعمت داد که با مجاهدان نبودیم تا شاهد آن مصیبت باشیم.

سبحان الله که گستاخانه و بی پروا با حیله های سیاسی و هوچی بازی، جنجالهای خیابانی و الگویی و برچسبهای دروغ و خیانت آمیز می خواهند علما را از صحنه بیرون کنند. و چه بهتر که این کار را با استفاده از نام اسلام و قرآن که محبوب ملت مسلمان و انقلابی ایران است، انجام دهند. تا زمینه سازی مناسب را برای پیاده کردن امیال و هوس های خود مهیا نمایند. و کسی نباشد که بر آنها اعتراض و از کارشان جلوگیری نماید.

و اما مومنین، هرگز مردمی را که به خدا و روز قیامت ایمان آورده اند، چنین نخواهید یافت که دوستی با دشمنان خدا و رسول کنند. اگرچه آن دشمنان، پدران یا پسران یا برادران یا خویشان آنها باشند. اینها مردمی هستند که خداوند بر دلهایشان نور ایمان را نگاشته و بر روح قدس الهی آنها را موید و منصور گردانیده. و آنها را در روز قیامت به بهشت داخل کند که نهرهای مصفا از زیر آن جاری است. و در آن جاودانند. خدا از آنها خشنود است و آنها هم از خدا خشنودند. این گروه حزب خدا هستند. آگاه باشید که حزب خدا رستگارانند. سوره مجادله – آیه21

خدمت خانواده محترمم سلام علیکم

خدمت همسر عزیز و مهربانم سلام مجدد عرض می کنم.

و اما ای همسرم، مرا ببخش که شوهر خوبی برایت نبودم. ولی به راهی رفتم که به آن ایمان داشتم. باید این راه را که انتخاب کرده بودم می رفتم. مرا حلال کن چون مدت زمانی که با هم زندگی کردیم، بنده از شما جز نیکی و خوبی، چیز دیگری ندیدم. از پاداش دادن به اعمال نیک تو چیزی ندارم جز اینکه از خدای تبارک و تعالی آرزوی خوشبختی هم در این دنیا و هم در آن دنیا برای تو بزرگوار خواستارم. بنده از شما راضی هستم شما هم مرا حلال کنید.

اما شما فرزندان خوبم

 بدانید و آگاه باشید که شماها را دوست دارم. از دستم ناراحت نباشید و یکوقت فکر نکنید که در این دوست داشتن دروغ می گویم. اگر می بینید که از شماها دور هستم به خاطر این است که پروردگار امر به این جدایی فرموده. بدانید که سرانجام همۀ آدمها جدایی است. ایمان عزیز، از تو می خواهم که همچو فرشته ای رئوف و مهربان مواظب خواهرانت باشی. و برای آنها نمونه و سرمشق شو تا آنها از تو بیاموزند اعمال خوب را.

و اما آمنه، از تو می خواهم که به حرفهای مادرت گوش دهی…

 

لینک فایل صوتی وصیتنامه  با صدای خود شهید:

http://kermanshah.navideshahed.com/fa/news/413089/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%AA-%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%D8%AD%D9%86-%D8%AF%D9%84%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B4

 


تصاویر


 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن