با ما در ارتباط باشید : 09199726467

عملیات‌ها

پدافندی جزیره (دوم) در سال ۶۶

پدافندی در جزیره مجنون شمالي (سال 66)

 

در بعد از ظهر 10 مهر 1366، دو دستگاه اتوبوس‌ حامل نفرات گردان پس از خروج از پارک جنگلی نور ، از مسیر رشت به سوی قزوین حرکت کردند. در طول مسیر نیروها در پایگاه یک مسجد توقف کرده و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به استراحت پرداختند. فردای آن روز پس از نماز صبح به سوی سنندج ادامه مسیر داده و در اوایل روز به اردوگاه امام علی ع واقع در شرق این شهر، رسیدند. در محل اردوگاه پس از صرف صبحانه، افراد ساکهای خود را به تعاون تحویل داده و سوار بر اتوبوس، اردوگاه امام علی را به مقصد جزیره مجنون شمالی ترک کردند. از آنجا که برادر تقی زاده برای ادامه مداوای خود در بیمارستان بستری شده بود ، مسئولیت گردان در این مرحله به عهده‌ی برادر سید رسول اعتصامی گذاشته شد و برادر رضا خانی نیز معاونت وی را بر عهده گرفت.

محل ماموریت گردان در این مرحله از ۴ پاسگاه شناور تشکیل شده بود. ازاین‌رو نیروهای گردان متناسب با ظرفیت پاسگاه‌های مذکور به ۴ قسمت تقسیم شدند. مهم‌ترین وظیفه‌ی افراد در این دوره انجام نگهبانی در سنگرهای موجود و زیر نظر داشتن تحرکات دشمن بود.

انجام ماموریت پدافندی در این مرحله قریب یک ماه به طول انجامید و پس از اتمام دوره، نیروهای گردان خط پدافندی را تحویل داده و به اردوگاه امام علی بازگشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن