با ما در ارتباط باشید : 09199726467

خبر

دیدار با مادر اولین شهیدِ «شهیدآباد»

شنبه 27 دیماه 1399 مصادف با شب شهادت مظلومانۀ حضرت زهرا سلام الله علیها، به همراه جمعی از خادمان سایت گردان حضرت علی اکبر علیه السلام به دیدار بانویی رفتیم که در گفتار و کردار، الگویش حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است و بس.

مادر شهیدی که دو دسته گل خود را تقدیم به اسلام و انقلاب کرده است و همچنان محکم و استوار در مسیر متعالی خود گام برمی دارد.

مادر شهیدان احمد و محمود رضاپور را در محله ای زیارت کردیم که نامش تا پیش از این “شهیدآباد” و هم اینک “شاهدشهر” است؛ محله ای که سر در خانه های بسیاری؛ مزیّن به عکس شهدا شده است و کوچه با وجود این خانه ها، حال و هوایی دیگر دارد.

مادر شهیدان محمود رضاپور و احمد رضاپور

احمد؛ انگار در همه چیز اول بوده.

مادر تعریف می کرد:

«احمد؛ اولین فرزندم بود. او همان اوایل جنگ به شهادت رسید و چون اولین شهید این محل بود، وصیت کرده بود مزارش جایی نباشد که تنها و دور از دوستان شهیدش باشد. خواسته بود اگر شهید شد، پیکرش را در بهشت زهرا، کنار شهدای دیگر به خاک بسپاریم.

ما هم به وصیتش عمل کردیم و او را دور از خودمان و نزدیک رفقایش بردیم؛

اما احمد با شهادتش، باب شهادت را برای جوانان اهل محل گشود. بعد از او پسر دیگرم محمود راهی جبهه شد. همزمان پسران برادرم و دیگران رفتند تا اسلحۀ احمد روی زمین نماند.

محله آنقدر شهید داد که نامش شد: شهیدآباد!

محمود، دو پسر برادرم، و نزدیک به 40 نفر دیگر به جمع شهدای محله پیوستند…»

 

در این محفل گرم و صمیمی، دایی شهیدان رضاپور هم که حالا چند سالیست بیش از پیش هوای خواهرش را دارد، حضور داشت. از وقتی حاج علی به دیدار پسران شهیدش رفته، دایی هوای مادر احمد و محمود را دارد و حق خواهری را ادا می کند.

دایی خودش هم اگرچه به دنبال سانحه تصادف، توان حضور جسمی در جبهه را نداشته، اما با مال خود در جنگ شرکت کرده و ماشینی را که با ارث پدری خریده بوده، برای کمک و استفاده رزمندگان به جبهه داده بود.

مادر و دایی شهیدان رضاپور

خواهر شهیدان نیز از محبت و وفای احمد و نجابت و صفای محمود گفت.

خواهر داغدیدۀ شهیدان رضاپور از رسم زیبای خانواده های آن دیار هم تعریف کرد؛ از “سفرۀ شهدا”

سفره ای که مشابه سفرۀ حضرت ابوالفضل است با این تفاوت که مزین به عکسهای شهداست و بانوان با اعتقاد و ایمان به درستی راه شیدان، گرد این سفره جمع می شوند و به دعا و نیایش با خداوند و سرودخوانی برای شهدا می پردازند و شهیدان را واسطه برای حاجات خود می کنند…

خانواده شهیدان رضاپور

در این دیدار صمیمی، حاج اکبر اسماعیلی و حاج سعید فرجی (از پیشکسوتان ایثار و جهاد) نیز حضور یافتند و به رونق مجلس افزودند.

 

https://www.ali-akbar.ir/9520/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d9%85%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%d9%be%d9%88%d8%b1/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن