با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

گردان منسجم

در طول 8 سال دفاع مقدس، فرهنگ خاصی شکل گرفت و انسانهای مختلفی از گوشه و کنار این کشور پهناور، در باریکۀ مرزها گرد هم آمدند و با کنار گذاشتن مرزهای نژادی، فرهنگی و حتی اعتقادی و سیاسی، مرزهای رفاقت و برادری را درنوردیدند و یکی شدند.

قلب ها یکی شد و همه بر علیه دشمن زبون، یک هدف را پیش گرفتند.

دکتر و مهندس و کارگر معنی نداشت… سردار و بسیجی یکی بود… کارگرزاده و آقازاده بی مفهوم بود…

بسیاری از آن فرشتگان روی زمین، راه آسمان را پیش گرفتند و به اتفاق هم، جاودانه شدند. اما بسیاری هم جا ماندند…

بازگشتند به شهر و مثل مردم عادی، زندگی عادی را پیش گرفتند.

لشکرها و گردانها، تبدیل شدند به نفرات

نفراتی که اغلب از یکدیگر دور افتادند و بی خبر از هم، روزگار گذراندند و می گذرانند

 

اما در این میان

گردان حضرت علی اکبر از لشکر 10 سیدالشهدا (ع) انسجام خود را حفظ کرد.

این گردان، به خواست خدا، با توسل به حضرت علی اکبر علیه السلام و به برکت وجود فرماندهی سردار حاج حمید تقی زاده که به سان پدری مهربان، در طول این سالها بالای سر خانواده اش ایستاده و برای حفظ ارتباط نیروهایش، خون دلها خورده و مرارت ها کشیده، انسجام خود را حفظ کرده است.

 

کسانی که با این فرمانده محبوب، ارتباط نزدیک تری دارند، شاهدند که ایشان برای حفظ این ارتباط، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و همواره جان و مال و وقت خود را مصروف این پیوند مقدس نموده است.

از نمودهای بارز و نتایج این اهتمام؛ می توان به مراسمی اشاره کرد که همه ساله در جهت بزرگداشت نام و یاد شهدای این گردان، با حضور خانواده های معزز رزمندگان و شهدای گردان حضرت علی اکبر علیه السلام برگزار می شود. مراسمی که از مدت ها قبل از برگزاری، فکر و ذهن سردار را به خود مشغول می کند تا به هر طریق شده، از تمام ظرفیت و توان، جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم، استفاده شود. خود نیز از پیش از آغاز مراسم، در محل مربوطه حضور پیدا نموده تا در جریان امور قرار گیرد.

بعد هم پدرانه و بزرگوارانه جلوی درب حسینیه جماران می ایستد و به یکایک مدعوین مراسم سالگرد شهدای گردان علی اکبر، خوشامد می گوید.

در پایان مراسم هم خاضعانه با فرد فردشان دیدار می کند و با همرزمانش عکس یادگاری می گیرد.

ایشان حتی در دو سال اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری مراسم وجود نداشته، مصمم به حفظ این زنجیره بوده و پیشنهاد مراسم مجازی را مطرح فرمودند.

 

 

همچنین نمود دیگر این تلاشها؛ سایت گردان علی اکبر است که به پیشنهاد فرمانده این گردان، راه اندازی شده و پیگیری می شود. سردار تقی زاده با وجود وقت کم و مشغله زیاد، اغلب یک روز در هفته را به پیگیری روال کار سایت اختصاص داده و شخصا، حضورا امور مربوط به آن را دنبال می نماید.

به حمد الهی و همت فرمانده و یاران پای کارش، اگرچه این سایت؛ در فضای مجازی است، اما موجب شکل گیری ارتباطی حقیقی میان رزمندگان و همچنین خانواده های محترم شهدای گردان شده است.

حاج حمید تقی زاده

 

خداوند به فرمانده محبوب و محجوب گردان حضرت علی اکبر؛ سردار حاج حمیدرضا تقی زاده، سلامت و طول عمر عنایت کند و بر توفیقاتش در راستای حفظ انسجام خانواده بزرگ این گردان بیفزاید…

تا دوباره دوش به دوش هم، این بار در لشکر صاحب الزمان(عج) همراه با رفقای شهیدشان، نبرد آخر را رقم بزنند…

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن