با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

ما بر سر آن عهد که بستیم، نشستیم…

گفتگو با سردار تقی زاده

درباره مراسم سالگرد شهدای گردان حضرت علی اکبر علیه السلام

 

سردار حاج حمیدرضا تقی زاده فرمانده محترم گردان حضرت علی اکبر علیه السلام در آخرین روزهای سال در گفتگویی ضمن گرامیداشت ایام بعثت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اعظم صل الله علیه که مقارن با روز ملی شهدا و سالگرد شهدای این گردان شده است، در گفتگویی از اهمیت و نقش این مراسم که همه ساله در اسفندماه برگزار می شود گفت:

بعد از دوران دفاع مقدس، ما تقریبا هر سال برای شهدایمان مراسم یادبود گرفتیم و با مشورت هایی که کردیم و بازخوردهایی که گرفتیم، حسینیه جماران را جهت این امر برگزیدیم.

اوایل؛ خانواده های شهدا و پدر و مادرهای معززشان، سرحال تر بودند و خیلی از این مراسم، استقبال می کردند. با گذشت زمان، اغلبشان کم کم از پا افتادند، اما هنوز هم پیگیر مراسم هستند.

حتی خانواده هایی هستند که خودشان دیگر توانایی حضور در مراسم را ندارند، اما پیگیری میکنند ببینند آیا ما هنوز برای شهدایشان مراسم میگیریم یا نه؟

وقتی میشنوند یادواره های شهدا هنوز برجاست، خیلی خوشحال می شوند، پیام می دهند و تشکر می کنند.

 

هدف از برگزاری این مراسم؛

  • زنده نگه داشتن یاد شهدا
  • دیدار تازه کردن رزمندگان
  • دلگرمی دادن به خانواده های معزز شهدای
  • و بیعت دوباره با آرمانهای شهداست.

درواقع، محور این مراسم؛ ادای احترام به خانواده های شهدا و رساندن این پیام به آنهاست که:

ما هنوز بر سر پیمانی که با بچه هایتان بستیم، هستیم.

 

به لطف خدا تا کنون این مراسم برقرار بوده و قطع نشده است. حتی سال 1398 که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم به شکل قبل نبود، این برنامه را به صورت مجازی برگزار کردیم که شکر خدا، استقبال بسیار خوبی هم از آن شد.

برگزاری این مراسم با صمیمیت رزمندگان، ارتباطی دو سویه داشته و هر دو به تحکیم یکدیگر کمک می کنند.

 

ان شاءالله خداوند کمک کند تا از طریق نسل جدید، فرزندان شهدا، فرزندان رزمندگان و دوستان شهدا، این برنامه را تا جایی که نفس باشد، ادامه دهیم.

تا همواره برایمان یادآوری شود که مدیون چه کسانی هستیم.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمود روشن
محمود روشن
3 سال قبل

اگرچه سالها از دوستان عزیزم در گردان علی اکبر دور بودم و سعادت همراه بودن با دوستانم را به مدت طولانی از دست داده بودم. اما خداوند توفیق داد بعد از بیش از سی سال اکنون با بسیاری از همرزمان قدیمی ام در ارتباط هستم و هر روز و هر شب در گروه مجازی ای که تشکیل شده است، یاد و خاطره دلاوری ها و رشادت ها و شهامت های آن یاران شهیدمان را نقل می کنیم و بازخوانی می کنیم و با عکس های آنان خاطره می گوئیم و از تلخ و شیرین هایی که بر ما گذشت سخن می گوئیم و با یاد آنان عشق بازی می کنیم و یاد روزهای ایثار و شهادت و از خود گذشتگی را فارغ از دنیای ملوث این روزها، زنده نگه می داریم. یاد آن مردانی که در کشاکش دهر سنگ زیرین آسیاب بودند. این اولین سالگرد شهدای گردان است که من توفیق شرکت در آن را دارم. سالگردی که مصادف شد با شیوع ویروس کرونا و بالاجبار باید بصورت مجازی برگزار شود. البته که راه زیادی است از مجاز تا حقیقت و واقعیت. فضای مجازی کجا تواند جایگزین فضای واقعی و دیداری شود. اما برای منِ غافل همین هم غنیمت است چون معلوم نیست سال آینده چه شود و این توفیقات نصیب مان بشود یا نه. لذا همواره قدردان تلاش ها و زحمات فرمانده عزیزمان حاج حمید تقی زاده در استحکام پیمان دوستی و رفاقت بچه های گردان و گرامی داشتن یاد شهدای عزیزمان هستم و قدردان زحمات دست اندرکاران سایت غنی و پربار گردان که همواره در صدد هستند تا خاطرات ناب و دل انگیز رزمندگان گردان را ثبت و منعکس کنند، هستم. گرامی باد سی و یکمین سالگرد شهدای گردان علی اکبر از لشکر ده سیدالشهدا علیهما السلام. محمود روشن

همچنین ببینید
بستن