با ما در ارتباط باشید : 09199726467

خبریادها

خیلی دور… خیلی نزدیک…

به روایتِ برادر “سعید مومنی”

 

  • خیلی دور

دوره مقدس دفاع که گذشت،

موج های انفجار و چرخش های روزگار، بعضی چیزها را از ذهنمان برد…

بعضی خاطره ها واضح و روشن، مثل روز اول ماندند

و خاطراتی هم با گذشت زمان، محو شدند

“نام” بعضی از همرزمانم را فراموش کرده بودم، اما “یاد”شان را نه.

نمونه اش همرزم دوست داشتنی و عزیزی است که در این عکس، کنارم ایستاده که هرچقدر هم به ذهنم فشار می آوردم، اسمش به خاطرم نمی آمد…

از چپ: سعید مومنی – مجید کوهستانی – رضا دهقان – حسین بنادکوکی(عادلخواه)
  • خیلی نزدیک

رزمندگان گردان حضرت علی اکبر علیه السلام، بعد از سالها دوری، حالا در یک پیامرسان در فضای مجازی، گروهی را تشکیل داده اند و از گوشه و کنار ایران و جهان، نه با گِل، که با دِل هایشان، گرد هم جمع شده اند و یاد روزهای خوش با هم بودن را زنده می کنند. خاطراتشان را با هم مرور می کنند و عکسهایشان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

چهره ها تغییر کرده

موی ها سپید شده

خط های کنار چشمها، خبر از نزدیک شدن دوران پیری می دهد

اما لبخند روی لب ها، همچنان جوانی دلها را فریاد می زند.

برخی مثل قالی کرمان مانده اند و برخی هم آنقدر تغییر کرده اند که حتما باید با سند و مدرک، خودشان را ثابت کنند!

بعضی ها در طول آن سالها و این سالها، توانسته اند آلبوم پر و پیمانی برای خود جمع کنند تا هر از گاهی با تماشای عکسهایش خاطره بازی کنند.

بعضی ها اما دریغ از یک عکس! حتی سند و مدرک درست و حسابی برای اثبات خودشان هم ندارند!

نمونه اش؛ برادر کوهستانی است که چند بار در گروه، از سایر همرزمان درخواست شد که اگر کسی از دوره دفاع مقدس ایشان عکسی دارد، ارسال نماید، اما خبری نشد.

مدتی گذشت…

تا اینکه به طور اتفاقی فهمیدم آن رفیق شفیق و همرزم عزیزی که در آن عکس، کنارم ایستاده بود، همان که سالها یافتن نامش، فکرم را به خود مشغول کرده بود، همین برادر کوهستانی است!

حالا دیگر به برکت فضای مجازی،

هم او به عکسی از دوران دفاع مقدس خودش رسیده

هم من به همرزم دیرینه ام

*******************************************************************************************

لازم به ذکر است که در نیمۀ دوم سال 1399 دو طرح مهم و ارزشمند در رابطه با گردان حضرت علی اکبر علیه السلام به همت برادر حاج سعید مؤمنی، انجام گرفت:

  • 1- طرح تهیه آلبوم عکس قبل و بعد رزمندگان گردان
  • 2- طرح شناسایی و نام‌گذاری عکسهای گردان

برادر مؤمنی با صرف وقت، زحمت، دقت و هنر بسیار، با استفاده بهینه از بستر فضای مجازی، در طرح نخست، عکس 255 رزمنده گردان را در قالبی زیبا قرار داده و این مجموعه را هم برای رزمندگان گرامی ارسال نموده و هم جهت استفاده هرچه بیشتر، در اختیار سایت گردان قرار داده است.

ایشان همچنین در طرح دوم، با همکاری و مشارکت سایر رزمندگان، تا کنون موفق به شناسایی و نامگذاری 370 عکس شده که نتیجۀ این اقدام ارزشمند، کمک به تکمیل صفحات شهدای گردان حضرت علی اکبر در سایت است.

قابل ذکر است که تا کنون در صفحه برخی از شهدا، حتی یک عکس نیز وجود نداشت، در حالی که مجموعه عظیمی عکس فاقد مشخصات در آرشیو گردان موجود است.

به همت برادر مؤمنی، بسیاری از صفحات، مزین به عکس شهدا شدند.

ان شاءالله عنایت شهدا در دنیا و شفاعتشان در آخرت، شامل حال برادر عزیز “سعید مومنی” باشد و توفیقاتشان در راستای خدمت به فرهنگ ایثار و شهادت، روز به روز افزون گردد.

طرح ابتکاری شناسایی و نامگذاری عکسهای گردان حضرت علی اکبر با استفاده از بستر فضای مجازی – به همت برادر سعید مؤمنی
طرح ابتکاری شناسایی و نامگذاری عکسهای گردان حضرت علی اکبر با استفاده از بستر فضای مجازی – به همت برادر سعید مؤمنی
گزارش طرح شناسایی و نامگذاری عکسهای گردان
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب الله ملکوتی فر
حبیب الله ملکوتی فر
3 سال قبل

نمی شود و نمی توان از برادر خوبم آافاشیخ سعید مومنی عزیز تشکر و تقدیر نکرد. گر چه بیان و نوشتار گاه وزن لازم را برای تبیین ارزشمندی یک کار ندارد اما نگفتن و بر زبان و قلم جاری نساختن آن هم به این بهانه سزا نیست. همین که بگویم عقده شده بود در گوشه قلبم برقراری پیوند و ارتباط با مادر برادر بهتر از جانم و شهید عزیزم جلال شاکری و شرم از غیبت سالیان و فقدان در دست داشتن شماره تماس و … مانع از آن می شد، اما این عزیز با یک پیامی که از دل برخاست، بر دل نشاند و من آرزو برآورده شدم. و این تازه یکی بود. خدایش بداراد و مزید توفیق دهاد و دوام عافیت و حسن عاقبت عنایت کناد که همان رزمنده است که بود.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
تشکر می کنم بابت کار خیلی زیبایی رو که انجام میدید من به شخصه از دیدن عکس های رزمنده به وجد میام و اینکه خاطرات آن زمان فراموش نمیشه.
نام دو عزیزی که مشخص نشده اند:
به ترتیب کنار آقای کوهستانی، آقای رضا دهقان و آقای حسین بنادکوکی (عادل خواه) می باشد.

سید محمد رضا افتخاری
سید محمد رضا افتخاری
2 سال قبل

با سلام ، برادر شهید سید عبدالمطلب افتخاری هستم لطفا اگه اطلاعاتی از این شهید داره ارسال کنه . تاریخ شهادت ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۵ محل شهادت ، شرهانی . پیچ انگیزه . با تشکر و سپاس

محمود روشن
محمود روشن
2 سال قبل

کار بسیار ارزشمند و ماندگار حاج سعید مومنی همرزم عزیزم بسیار ستودنی و واجد تقدیر هست. من در گروه گردان شاهد بودم که ایشان چه زحمات بیشماری را برای شناسایی عکس رزمندگان انجام دادند و در این مسیر علاوه بر تعداد زیادی از همرزمان در گردان که عکس ها را شناسایی می کردند، حاج اکبر اسماعیلی یه تنه یه عالمه از عکس ها را شناسایی کرد و یک کمک فوق العاده به این طرح کرد. دستمریزاد به حاج سعید مومنی، حاج اکبر اسماعیلی و حاج محمد قورچیان و بخصوص مسئولین و کارشناسان سایت گردان که الحق، هوشمند و مبتکر و خلاق و کار بلد هستند. خداوند اجر این همه زحمات ماندگار همه این عزیزانی که اشاره کردم را بدهد ان شاء الله

همچنین ببینید
بستن