با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

شاد از شفاعت شادلو

به قلمِ برادر “مسعود سرآبادانی”

درباره شهید “حمیدرضا شادلو

چندی قبل با یکی از بچه های گردان حضرت علی اکبر علیه السلام خلوت کرده بودیم.

سخن از حال و هوای جبهه ها بود که به رفیق بازی و میزان مرام و معرفت شهدا کشیده شد. این دوست عزیز که راضی به بردن نامش نیست، گفت:

 « من اصلاً با این نظر که شهدا رفتند و رفقا و دوستانشان را فراموش کرده اند موافق نیستم و این که بعضی ها گله می کنند که شهدا رفته اند سر سفره نشسته اند و تک خوری می کنند و ما را تنها گذاشته اند؛ ناراحتم می کند».

سپس در حالی که بغض خفیفی در صدایش نشست، ادامه داد :

« خود من چند وقتی بود که گره سختی به زندگیم افتاده بود ، گره ای که هم شئونات مادی و هم اوضاع و احوال معنوی ام را تحت تاثیر منفی قرار داده بود. به همین جهت به ساحت مقدس اهل بیت سلام الله علیهم مخصوصا حضرت قمر منیر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام  توسل جدی پیدا کردم. در حال و هوای توسلاتم یک شب والامقام شهید حمیدرضا شادلو به خوابم آمد و با محبت و مهربانی  به من توجه نمود و الحمدلله در مدت کوتاهی در کارهایم گشایش ایجاد شد».

دوست عزیزمان که حالا بغض خفیفش به اشک های لطیف بر گونه اش تبدیل شده بود، گفت: «من برای خودم باور قلبی دارم که شهید شادلو به اذن خدا و اهل بیت علیهم السلام به کمک من آمد و دستگیری نمود…».

من عمیقأ به سخنان او گوش می دادم و با حالش صفا می کردم اما راستش از آنجا که خودم با او در خصوص دستگیری کردن شهدا هم عقیده بودم و بارها لطف و مرحمت شهدای کربلایی امان شامل حال خودم و دوستان و اطرافیانم شده بود خیلی از مطلبی که محبت کرد و با من در میان گذاشت تعجب نکردم؛ تا این که به نکته ای اشاره نمود که آن نکته مرا به وجد آورد و برایم خیلی جالب بود.

او در ادامه گفت:

«ببین می دونی کجای مطلب جالبه؟ اینجا که من اصلا با شهید شادلو دوست نبودم. ما در دو گروهان متفاوت بودیم و ارتباط من با ایشان شاید به چند بار سلام و علیک کردن مثلا در حسینه گردان در زمان نمازهای جماعت برگردد. ما حتی یک جمله هم با هم صحبت نداشتیم. صد البته اما، در قلبم نسبت به او احساس محبت داشتم و بعد از جنگ بعضی وقتها به سراغ تماشای عکس و چهره زیبایش در سایت گردان می رفتم. شاید او پاسخ تماشای محبت آمیز چهره‌اش را اینگونه به من مرحمت فرمود».

و بعد جملاتش را اینگونه پایان داد که:

 «می دونی؟ شهدا تک خور نیستند. ما مزاج هامون دنیایی شده و با رزق اونها فرق داره. با این حال اونها برای ما استغفار می کنند و منتظر ما هستند.

 ما باید طالب تقرب اهل بیت علیهم السلام باشیم تا با رزق آنها سنخیت پیدا کنیم…».

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

شادی روح شهدا مخصوصا والامقام شهید حمیدرضا شادلو صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

شهید حمیدرضا شادلو

شهید حمیدرضا شادلو

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن