با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید محمد طاهری معین


شناسه


نام: محمد

نام خانوادگی: طاهری معین

نام پدر: اهلعلی

نام مادر: فاطمه

تاریخ تولد: 6 مرداد 1348

محل تولد: تهران – ری

سن: 19 سال

تاریخ شهادت: 3 مرداد 1367

محل شهادت: جاده رضوی

عملیات: دفاع سراسری

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: تهران – بهشت زهرا(س) – قطعه 40 ردیف 6 شماره 23

 


زندگینامه


شهید محمد طاهری معین در ششمین روز از پنجمین ماه سال 1348 در شهر ری دیده به جهان گشود.

پدرش اهلعلی بنا بود و مادرش فاطمه نام داشت.

محمد تا پايان دوره راهنمايي درس خواند و سپس به حوزه رفت و به تحصیل علوم روی آورد.

وی که به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافته بود در سومین روز از ماهی که در آن متولد شده بود، تولدی دوباره یافت و در شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره به فیض شهادت رسيد.

پيكر پاک وي در قطعه 40 بهشت‌زهراي شهرستان تهران به خاك سپرده شد.

 


وصیتنامه


الم یأن للذین ءامنوا ان تخشع قلبوهم لذکر الله

من خود را لایق شهادت نمی دانم چرا که خداوند این توفیق عظیم را نصیب بندگان مخلص و پاک نماید ، اما چون بزرگی خداوند را دیدم نتوانستم دست از این راه بردارم و امیدوارم که خداوند مرا بپذیرد.

دوست دارم طوری بهشید بشوم که امام حسین (علیه السلام) از من راضی باشد و در آن دنیا نزد خدا ، حضرت فاطمه (علیها السلام) ، شهدای کربلا و دیگر شهدا شرمنده نشوم.

پیش از این بندگان خدا را نمی شناختم و حال مؤمنان و مخلصان را درک نمی کردم و حتی بالاتر از این ، خودم را نمی شناختم . یعنی فقط به ظاهر نامی از مسلمانان داشتم . به حکم حدیث « من عرف نفسه عرف ربه » وقتی انسان خود را شناخت خدایش را شناخته است.

حال که در این مکان مقدس قدم نهاده ام از عظمت و بزرگی اش در هراسم و می ترسم نام او را بر زبان بیاورم . فقط می توانم بگویم : جرقه ای در وجودم ایجاد شد و گویی تازه متولد شدم.

احساس می کنم از سنگینی گناهم کاسته شده و به مرحله ای رسیده ام که باید از این قفس آزاد گردم و کلید یان قفس در دست اوست. هر گاه صلاح بداند مرا آزاد می کند.

من آماده و محیای شهادتم تا به لقای او برسم و دوست دارم مانند علی اکبر (علیه اسلام) شهید بشوم و اگر خدا بخواهد با او محشور شوم. چه لذتی دارد که با فرزند امام حسین (علیه السلام) سر یک سفره بنشینم . ان شاءلله به آرزوی دیرینه ام که شهادت خالصانه و فی سبیل الله است برسم.

پدر ، مادر ، خواهر و برادران عزیزم ، اگر در این راه جسد بی ارزش مرا پیدا نکردید ناراحت نباشید چون روح من پیش خداست و جسم من پس از مدتی پوسیده و از بین خواهد رفت.

بدانید که مقامتان بالاست ، شما مربیانی هستید که که فرزندانتان به عرفان رسیده اند و هیچ هدفی جز رسیدن به خداوند ندارند . آن ها دائماً ذکر خدا را بر لب دارند و راه خدا را با قرآن و دعا طی می کنند . دیگر گناهی برایشان نیست و از هم اکنون در بهشت جای دارند.

پدر و مادر بزرگوار به شما که بر من حق بسیار دارید سلام صمیمانه می رسانم و امیدوارم که از خطا و لغزش هایم در گذرید و همان طور که دیگر خانواده های شهدا در فقدان فرزندانشان صبر کردند ، شما نیز شکیبایی پیشه کنید واستقامت داشته باشید . محکم و استوار در خط الهی پیش روید و خوشحال باشید که امانت خدا را به خوبی به او بازگردانید.

ای مردم از خدا بترسید و مرگ را فراموش نکنید . مبادا در مقابل فرامین الهی امام خمینی ، به خود سستی راه بدهید و کوتاهی کنید . مبادا امام را ناراحت کنید ، در مورد امام فکر کنید و بسنجید که خداوند چه قدر بر ما منت نهاده و این مرد خدایی را برای هدایت ما فرستاده است.

 


خبر


سال 1394 حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری با همراهی حسین نصراله رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند.


دستنوشته


یادداشت های به یادگار مانده از شهید محمد طاهری معین

شهامت و شجاعت؛

در هر نقطه عطفی از زندگی، آلام و ناراحتی وجود دارد. شهور و بی پروایی غیر از شجاعت است. هر گونه زفورم، با رنج و زحمت قوام است ولی در پر تو و بی قاعدگی غیر از شجاعت است. شهادمت و شجاعت میتوان به تمام این مشکلات پیروز شد.

فداکاری و از خودگذشتگی

در اهداف و آرمانهای معنوی که ارزش آن به مراتب بالاتر است از تن و جان. رمز پیروزی از آن تنی است که در راه آن فداکاری و از جان گذشتگی نشان دهد.

مشکلات و مصائب؛

الام و شواهد هوش انسان را تیزتر میکنید، طوفانهای حوادث روحیات انسان را تقویت می نماید.(گوته)

نهج البلاغه نامه 45؛

اگر از من بپرسید که این شجاعت و جسمی و قدرت روحی شما معلول چیست؟ در صورتیکه غذای روزانه شما نان جو و نمک و سرکه است. من در پاسخ این دسته چنین گویم؛ درختان بیابانی که در سنگلاخها و زیر آفتاب سوزان و با صد عوامل های تلخ دست بگریبانند. از درختان و گیاهانی که در لب جویبار پرورش یافته اند محکمتر و بادوارم ترند.

بقول ناصر خسرو؛ تا نبیند رنج و سختی نبرد کی گردد تمام *** تا نیاید باد و باران، گل کجا بویا شود

صائب تبریزی؛ باش صیقل شد آئینه را نقص جمال *** پشت با هر کسی خورد، در کار خود بینا شود

واقعیات را آنچنان که هست بشناسیم؛

واقعیت را آنچنانکه هست باید بشناسیم نه آنطوریکه بنفع ما تمام بشود تفسیر کنیم. احب اخوانی من اهدی الی عیوبی/ وسائل الشیعه

انعطاف پذیری در برابر حوادث

گیاهان و درختان سرسبز در برابر طوفان و بادهای سهمگین در پرتو انعطاف خاص، وجود و بقاء خود را حفظ بنمائید. ولی درختان خشک بر اثر عدم انعطاف از جای کنده می شود. بارزترین انعطاف پذیری در نامه ای است که برای پیمان باقریش است، مطالعه شود.

اتفاق در کار و عمل؛ خدا رحمت کند کسی را که در موقع عمل، محکم کاری می نماید/ رسول خدا. نمونه بارز در تشییع جنازه سعد معاذ

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن