با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

لشکریان سیدالشهدا

خاطره سید علی اکبر شاهمیری

درباره شهید رضا عبدالمحمد

(عملیات دفاع سراسری)

نخستین روزهای مردادماه سال 1367 بود و کشور، روزهای پر التهابی را می گذراند.

از یک طرف؛ قطعنامه 598 پذیرفته شده بود و بین ایران و عراق، پایان جنگ و آغاز صلح اعلام شده بود. از طرف دیگر؛ دشمن همچون گذشته خوی واقعی خود را نشان داد و زد زیر میز قطعنامه!

درست در همان روزها، در اقدامی هماهنگ، عراقی ها از جنوب و منافقین از غرب به کشور یورش آوردند.

در این میان، نقش لشکر ده سیدالشهدا در دفاع از خطوط مرزی در شلمچه بسیار حیاتی بود و لشکریان سیدالشهدا مثل همیشه در صحنه حاضر شدند و تمام قد در مقابل دشمنان دون صفت ایستادگی کردند.

در این میان، بر و بچه های شهریار که در آن ایام عمدتا در گردان های حر بن ریاحی، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت زینب(س) حضور داشتند، همچون فرشتگان نجات، جانانه در مقابل پیشروی و تک دشمن بعثی مقاومت کردند و دشمن را تا خط مرزی عقب راندند.

ماحصل این مقاومت و ایستادگی، شهادت چندین نفر از بسیجیان عاشق و مظلوم بود.

شهید بسیجی مخلص؛ رضا عبدالمحمد از رزمندگان گردان حضرت علی اکبر علیه السلام و از نمازگزاران و بسیجیان مسجد جامع شهریار ازجمله ی آن فرشتگان نجات بود. شهیدی که سحرگاه سوم مرداد در منطقه جاده اهواز-خرمشهر با لب تشنه به شهادت رسید.

نام و نام خانوادگی رضا عبدالمحمد به زیبایی در شخصیت آسمانی اش ظهور یافته بود که تا آخرین نفس بر سر دین محمد(ص) ایستادگی کرد و با رضایت خاطر، جان به معشوق خود تقدیم کرد و تشنه همچون ارباب بی کفن، به ملاقات پروردگار خود رفت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد…

صفحه شهید رضا عبدالمحمد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن