با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

همه باید فدای اسلام شویم

شهید حاج علی گروسی که در سال ۱۳۴۱ در محله مردآباد «ماهدشت کنونی»، از توابع شهرستان کرج، دیده به جهان گشود، از دلاوران و فرماندهان شجاعی بود که در گردان علی اکبر(ع)، در عملیات والفجر ۸، پس از شرکت در عملیات ام الرصاص، در منطقه فاو به شهادت رسید.

ایشان در مبارزات سال های پیش از پیروزی انقلاب شرکت فعال داشت و با صدای رسایش شعارهایی را،  تنظیم کرده و در مساجد و راهپیمایی‌ها قرائت می‌کرد.

شهید گروسی از اولین کسانی بودند که به ندای حضرت امام «ره» جهت تشکیل ارتش بیست میلیونی لبیک گفته، به کمک دیگر پاک باختگان راه اسلام و رهبری امام «ره» ‌بسیج مردآباد «ماهشدت» را تشکیل دادند. شهید گروسی در امور فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت چشمگیر و بسزایی داشتند. با شروع جنگ تحمیلی ایشان کلاس درس را به قصد شرکت در جهاد فی سبیل الله رها کرده، به سوی جبهه‌های نور علیه ظلمت رهسپار گردید. ایشان در اکثر عملیات‌ها شرکت داشتند. عملیات هایی چون فتح المبین، بیت المقدس، آزادی خرمشهر، والفجر مقدماتی،‌ رمضان، مسلم بن عقیل و… . در عملیات والفجر مقدماتی که مسئولیت گردانی از تیپ سلمان فارسی را عهده‌دار بودند، یکی از پاهای خود را در راه خدای تبارک و تعالی و میهن عزیز اسلامی تقدیم کردند. پس از مجروح شدن وقتی خواستند ایشان را جهت مداوا به عقب انتقال دهند ایشان مانع از این کار شد و چفیه‌ای را برداشت و به بالای زانو خود بست و گفت این عملیات مال من است و من باید او را به اتمام برسانم و بعد از حال رفتن وی به دلیل خونریزی بسیار از ناحیه مجروحیت توانستند وی را جهت مداوا به یکی از بیمارستان‌های شهر مقدس مشهد منتقل کنند. طی مراقبت‌های ویژه پزشکی پس از شش‌ ماه با کسب بهبودی به مردآباد بازگشتند.

اردوگاه ام نوشه – شهید حاج علی گروسی در کنار شهیدان مهرنظری، روزبهانی و سایر رزمندگان گردان – اسفند64

در مردآباد مسئولیت بسیج ناحیه۹ را داشتند که با جدیت و فعالیت‌های شبانه روزی و خستگی ناپذیر خود و جمعی از دوستان اقدام به تشکیل پایگاه‌های مقاومت در مردآباد و روستاهای اطراف کردند.

مسئولیت ستاد نماز جمعه مردآباد نیز به عهده ایشان گذاشته شده بود، ‌ایشان مدت دو سال نیز عضو شورای مرکزی ستاد‌های برگزاری نماز جمعه استان تهران بودند. شهید گروسی در مردآباد عضو هیئت هفت نفره واگذاری زمین بوده و در کارهای عمرانی و فرهنگی نیز پیش قدم بودند. ایشان در طول فعالیت‌ها و تلاش‌های خود در راه خدمت به میهن اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد، جان خود را نیز در همین راه و رضای خدا بر طبق اخلاص نهاد.

ایشان بار دیگر به جبهه حق علیه باطل روانه شدند و در عملیات والفجر ۸ به عنوان فرمانده محور در عملیات والفجر ۸ ابتدا در جزیره ام الرصاص و سپس در «فاو» انجام وظیفه و در تاریخ ۱۳۶۵/۱/۱۷ در جبهه فاو به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهید حاج علی گروسی همواره می‌فرمودند: همه باید فدای اسلام شویم.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن