با ما در ارتباط باشید : 09199726467

خبر

سخنرانی سردار تقی‌زاده در مراسم سالگرد عملیات کربلای 1

به دنبال عملیات غافلگیر کننده والفجر ۸ و تصرف شهر استراتژیک فاو توسط رزمندگان اسلام و به هم خوردن توازن سیاسی – نظامی به نفع جمهوری اسلامی، رژیم عراق شیوه‌ای جدید برگزید و درصدد فعال شدن در جبهه زمینی و موضع تهاجمی برآمد و این استراتژی را بعد از اشغال مهران، به استراتژی دفاع متحرک نامگذاری کرد.
عراق می کوشید تا با ادامه عملیات‌های خود نقاط دیگری را تصرف کند. ادامه چنین وضعیتی می توانست عواقب وخیمی را هم از بُعد نظامی و هم از بُعد سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته باشد. بر همین اساس، برای مقابله با حرکت جدید عراق انجام عملیات برای آزاد سازی شهر مهران و ارتفاعات آن مورد تاکید قرار گرفت.
این استراتژی بعد از بازپس گیری منطقه والفجر ۹ (منطقه چوارتا) که از تاریخ ۶۴/۱۲/۱۶ شروع شد، در تاریخ ۶۵/۲/۲۷، با آزادسازی مهران به اوج خود رسید و با ضربه سختی که دشمن در جریان این آزاد سازی متحمل شد، پایان یافت.
از هنگام شروع تهاجم جدید ارتش عراق، وحدت و همدلی نیروهای رزمنده ایرانی به شکل زیبایی جلوه گر شد و برادران ارتشی، سپاهی و بسیج مردمی پا به پای هم در مقابل تهاجم دشمن به مقاومتی دلیرانه دست زدند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزمنده ی جانفشان
رزمنده ی جانفشان
1 سال قبل

آنقدر این دوره ی زمانی دفاع مقدس – یعنی اوایل بهار ۱۳۶۵ تا اواخر تابستان ۱۳۶۵ – به خصوص در منطقه ی عمومی فکه (به انضمام شرهانی و پیچ انگیزه) و شهر مهران و اطراف آن حساس, نفسگیر و تعیین کننده بود که هر توصیف و برآوردی, صرفا می تواند گزارشی شورانگیز و خیره کننده از یک بخش معین و صحنه هایی محدود از آن ماجراها و بلاهای هلاک کننده باشد. در هر صورت, قدر مسلم آن است که ما آنجا بودیم و آنها آنجا نبودند. ما خالصانه و مظلومانه جانفشانی کردیم با جان و سلامتی و تمام هستی و عشق و آرزوهای بالنده ی خود. یک سینه سخن دارم هین شرح دهم یا نه.   

IMG-20220612-WA0024.jpg
رزمنده ی جانفشان
رزمنده ی جانفشان
1 سال قبل
پاسخ به  Zaeem

سلام و تحیات متقابل الهی بر شما
ابتدا می بایستی از سبک و سلیقه ی چشمگیر و همچنین تلاش های خالصانه, مستمر و ماندگار شما – فعالان وفادار – در راستای معرفی و تجلیل از گردان حماسی علی اکبر و رزمندگان دلاور آن قدردانی قلبی و صمیمی نمود. مدتی است که در نظر دارم تا گزارشات و خاطرات اصیل و ناب خود مربوط به گردان علی اکبر را برای اولین بار به صورت سلسله ای و مدون – تا آنجایی که حافظه و روحیه ام یاری دهد – به شما و علاقه مندان آن تقدیم نمایم. لطفآ کانال مناسبی برای انتقال آن به دستان و چشمان امین شما را نیز به اینجانب ابلاغ فرمایید.    

Screenshot_2018-02-11-01-37-19.png
محمود روشن
محمود روشن
1 سال قبل

یاد و خاطره شهدای عزیز کربلای یک گرامی باد. علاوه بر شهدایی که عکس شان در بنر هست و در امامزاده محمد کرج آرمیده اند، می توان از شهید اصغر کریمی و شهید بابا خزائی و شهید حسن یداللهی که از شهدای فنح قلاویزان بودند و در سایر آرامستان ها آرمیده اند، نام برد. اگر اشتباه نکنم شهید حسین مولایی هم در قلاویزان و در کربلای یک آسمانی شد. یاد همه دوستان عزیزمان زنده و گرامی باد.

همچنین ببینید
بستن