با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید محمد بیگی


شناسه


نام: محمد

نام خانوادگی: بیگی

نام پدر: محمود

نام مادر: اصلی

ولادت: 1 دی 1341

محل تولد: قزوین / کرج

وضعیت تاهل: متاهل

سن: 25 سال

شهادت: 1 بهمن 1366

محل شهادت: ماووت

عملیات: بیت المقدس 2

مزار: کرج – امامزاده محمد


زندگینامه


شهید محمد بیگی در اولین روز زمستان 1341، در شهر قزوين/کرج ديده به جهان گشود. پدرش محمود (فوت 1366) و مادرش اصلی نام داشت.

محمد از همان کودکی چهره ای بشاش و شخصیتی مهربان و خونگرم داشت. تحصيلات ابتدايي را در دبستان «شهيد زارع دولت آباد» و دوره راهنمايي را در مدرسه «خشايار» به پايان رساند.

فعاليتهاي سياسي خود را از سال 1356 و 1357 با توزیع اعلاميه حضرت امام و پخش نوارها و سخنان امام شروع كرد.

همچنین اهل ذوق و هنر نیز بود. به شعر و ادبیات مشتاق بود و در زمينه طراحي و گرافيك نیز هنري خاص داشت و براي خانواده‌هاي كم بضاعت به رايگان تمثال شهيدان را مي‌كشيد.

او همچنین در ورزش هایي مانند فوتبال و كشتي و دو ميداني خيلي فعال بود.

وی سال 1360 ازدواج كرد.

با شروع جنگ، داوطلبانه خود را جهت سربازي به ارتش معرفي كرد و بعد از گذراندن دوره آموزشي مستقيماً به لشگر 92 زرهي اهواز منتقل شد.

تمام زمان خدمت خود را در آن لشكر و در خط مقدم جبهه مشغول خدمت بود تا اينكه مجروح و جانباز شد. بعد از پايان خدمت به صورت افتخاري به عضويت سپاه ناحيه كرج درآمد و از طریق گردانهاي تخريب و اطلاعات و عمليات درعملیات های مختلف ازجمله عمليات بيت‌المقدس و كربلاي یک و دو و والفجر يك و دو و سه شرکت نمود.

او در اولین روز از دومین ماه زمستان 1366، با سمت معاون فرمانده اطلاعات_عمليات در يك عمليات گشت و اطلاعات عمليات و شناسايي در ماووت عراق بر اثر اصابت تركش خمپاره به فیض شهادت رسيد و در امامزاده محمد كرج به خاک سپرده شد. برادرانش ابراهيم و صدرالله نيز به فیض شهادت رسیده اند.


تصاویر


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن