با ما در ارتباط باشید : 09199726467

خبر

ما داغ دیدن را از مادرمان زهرا(س) به ارث برده ایم…

گزارش دیدار با منیره سادات حسینی (مادر شهیدان اعتصامی)

در بیست و هشتم آبانماه 1401 مهمان خانه‌ای شدیم که هر گوشه‌اش عکس شهیدی رخ می‌نمود.

منیره سادات حسینی؛ مادر شهیدان سید احمد و سید محمود اعتصامی و خواهر شهید سید مصطفی حسینی است. مادر داغدیده که چند سالی است پسر دیگرش سید محسن را هم به علت بیماری سرطان از دست داده، می گوید: ما داغ دیدن را از مادرمان حضرت زهرا(س) به ارث برده ایم… برادرم سید مصطفی حسینی، بعد از پنج فرزند دختر به دنیا آمده بود و برای همه خانواده، خیلی عزیز بود. اما او هم به راهی رفت که پسران شهیدم رفتند.

شهدای سادات این خانواده، به همین ها ختم نمی شود و تعداد شهدای نزدیکشان به 17 تن می رسد.

پیکر سید احمد 17 سال بعد از شهادتش بازگشت و هنوز از پیکر سید محمود که در آبهای اروند جا خوش کرده، خبری نیست. با این حال، مادر شهیدان، همچون کوهی استوار می گوید: ما برای چیزی که در راه خدا داده ایم، غصه نمیخوریم.

مادر شهیدان، سواد مدرسه ای نداشت اما همانند یک بانوی فرهیخته سخن میگفت. بانو سیده منیره حسینی رمز پذیرفته شدن فرزندانش به درگاه الهی را، علاوه بر ریشه و بنیان مذهبی‌شان، نان حلال می داند و می گوید:

«بچه ها با نان حلال بزرگ شدند. پدرشان با زحمتکشی و کشاورزی آنها را بزرگ کرد. او به تربیت بچه ها هم حساس بود و از 5-4سالگی میبردشان سر زمین. وقتی میگفتم هنوز برایشان زود است بگذار بازی کنند، میگفت بیایند در بیابان خاک بازی کنند بهتر از این است که وقتشان را در کوچه و کنار هر کسی بگذرانند.

من 14 سال بیشتر نداشتم که ازدواج کردم. زندگیمان ساده، اما خوب بود. چیزی که بد بود، رژیم پهلوی بود که نوکری امریکا را میکرد. برای همین بود که پدربزرگم نگذاشت بروم مدرسه و گفت در مدرسه های طاغوتی، دختر و پسر قاطی همند. ما تا پیروزی انقلاب، رادیو تلویزیون هم به خانه مان نیاوردیم.»

مادر، از وضعیت آشفته این روزها و اغتشاشات، آه میکشد و آرزو میکند صلح و آرامش به دنیا برگردد…

لازم به ذکر است که رزمنده گردان حاج سید رسول اعتصامی نیز فرزند این مادر شجاع است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن