با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید عباس روزبهانی


شناسه


نــام : عباس

نـام خـانوادگـی: روزبهانی

نـام پـدر : مرتضی

نام مادر: طاهره

تـاریخ تـولـد : 29 فروردین 1348

مـحل تـولـد : تهران / قوچان

سـن : 18 سال

تـاریخ شـهادت : 25 دی 1366

مـحل شـهادت : ماووت – قمیش

عـملیـات : بیت المقدس ۲

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مـزار : امامزاده محمد

 

 


وصیتنامه


بسمه تعالی

با سلام بر مولایمان اباعبدالله الحسین و با آرزوی تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) و سلامتی امام و با آرزوی آنکه پرچم اسلام بر سرتاسر جهان سایه بگسترد.

سخنی چند با شما دارم که امیدوارم گوش فرا دهید و در آن تأمل کرده و به کار ببندید:

از شما می خواهم که جهت صحیح که همان اسلام است را کاملا و با بینایی شناخته و در آن ثابت قدم گام بردارید و در انجام وظایف کوتاهی نورزید و از عبادت خداوند غافل نشوید.

قدری به خود بیاییم ببینیم این چند سالی که از عمرمان گذشته چه کرده ایم؟ برای خدا چه کرده ایم؟ برای آخرتمان چه توشه ای به همراه می خواهیم ببریم؟ آیا اصلا به فکر هستیم یا در مادیات دنیوی که فانی است غرق شده ائیم؟ به والله بهشت را به بها می دهند نه به بهانه، همانطور که در قرآن می خوانیم:

تا جزا دهد خدا هر نفسی را در آنچه کسبکرده به درستیکه خداوند زود حساب است.

سوره ابراهیم-آیه 52

تو را به خدا به خودمان بیاییم که از این گیجی بیرون آییم. بیایید که خود را باز شناسیم. بیایید که ساعتی به اعمال و کارهای گذشته مان فکر کنیم. بیایید ببینیم اصلا می توانیم نام خود را آدم گذاریم؟! بیایید تا آدم و انسان باشیم نه انسان نما. ما که خودمان را بهتر از هر کسی می شناسیم، چرا خودمان را فریب بدهیم؟! کدامیک از این چیزهای دنیوی را که الان دنبالش می دویم با ما در قبر می گذارند؟ کدامشان در آخرت جوابگوی اعمال ما می باشند؟

به والله روز قیامت خیلی سخت است. هیچکس به درد دیگری نمی خورد، نه پدر و نه مادر و نه فرزند و نه هیچکس دیگر.

بیائید توبه کنیم، چراکه ما به خدا احتیاج داریم. چراکه ما بنده او هستیم و او آقای ما، رب ما، مولای ما،

بیایید تا حق بندگی خود را ادا نماییم تا همگی توبه نماییم. مطمئن باشید که اگر واقعا توبه کنیم خداوند خوبمان درمی‌گذرد، چون خودش در قرآن می فرماید:

پس اگر توبه کردید آن بهتر است برای شما و اگر اعتراض کردید بدانید که شما خداوند را عاجز کنید و بشارت ده آنان را که کافر شدند به عذابی دردناک.

سوره توبه-آیه 4

بیایید و دست از لجاجت بردارید چون خیلی کمتر از آنید که بخواهید اسلام و انقلاب اسلامی را خاموش گردانید. خداوند نیز در سوره صف آیه 8 می فرماید

می خواهند نور خدا را با حرفها و دهانشان خاموش گردانند و خدا تمام و کامل کی نماید نورش را اگر چه کافران خوش نداشته باشند.

باز می گویم: بیایید تا اسلام را باز شناسیم و از خدا بترسیم و غیر از او کسی جز خدا شایسته پرستش و ترس نیست.

پدر ومادر عزیزم!

آگاه باشید که مرا بیهوده از دست نداده اید، چراکه در حال خدمت به اسلام این دیار فانی را ترک کردم. این امانتی بود الهی در نزد شما که دیر یا زود، خواه یا ناخواه، باید به صاحبش برگردانید و حال آن روز فرا رسیده رسیده و چه خوب که فرا رسید و چه خوب که این گونه بود…

همیشه شما را دوست داشته و دارم و خودم را نسبت به زحمات شما مدیون می دانم و دستهای پینه بسته شما را می بوسم و می گویم که از صمیم قلب شما را دوست دارم و اگر گاهی شما را ناراحت کردم می خواهم که مرا ببخشید و مورد عفو خودتان قرار دهید.

محل دفنم در امام زاده محمد و در کنار قبر برادر عزیزم سید عبدالرسول حسینی باشد (ان شاءالله که عمل شود) امیدوارم که همه این بنده حقیر خداوند ببخشند. (هنگام دفن موارد ذکر شده در رساله امام اجرا شود)

عباس روزبهانی

بیستم دیماه 1366

 

 


دلنوشته


دلنوشته شهید عباس روزبهانی:

انسان بر هر چيزي كه نگاه كند در آن زيبائي ها و زشتي هائي خواهد ديد. شما يك گل را درنظر بگيريد در عين اينكه زيباست و داراي بوي خوبي هم نيز هست داراي خار هم هست. پس ما بايد با استفاده و برخورد صحيح از خوبيها و هنر مردم سعي كنيم تاخود را جور كنيم.(وفق بدهیم)

مردم همه داراي هنر و حسنات و خوبيهايي هستند و هم در كنار آن داراي نقاط ضعف و عيب و اشتباهاتي هستند و تنها انساني كه به حد اعلاي حكمت شجاعت و عصمت و عدل و هنر رسيده حضرت خاتم النبيين(ص) مي‌باشند.

انسان بايد هنرها را ببيند نيكي ها را ببيند و سعي كند كه آنها را بياموزد و در زندگي به كار بندد آنها را آنقدر تكرار كند تا در وي به صورت يكي عادت خوب درآيد.

انسان بايد عيب هاي مردم را ببيند و آنگاه با خويشتن نظر كند اگر آن عيبها را در خود ديد با كوشش و تلاش آنها را از وجود خود پاك گرداند و اگر در خود نديد مواظب اعمال خود باشد تا خداي نكرده به آنها دچار نشود.

ستاره‌ها محو شدند و مرغ حق خوابيد و شبدر به خواب رفت

اما من تمام شبها بدون خواب بي صبر و بي قرارم

سپيده صبح نمايان شد و بانك بلند خروس از بام به گوش رسيد

روشنايي صبحگاهي با تابش خود به پنجره رسيدن صبح را خبر مي‌دهد

دست نوازشگر نسيم سحري

چشمان آرميده مردم را از خواب بيدار كرد

با طلوع صبح تيغ آفتاب بر قله‌ها نمايان شد

فضاي نقره‌اي صبحگاهي به آسمان آبي فيروزه اي تبديل شد

اذان گوي پير بستر گرم خود را رها كرده و به سوي بام راه افتاد

با صداي اذان خود نداي توحيد و تدبير را به هر طرف جاري ساخت

از دهانه مناره‌ها صداي اذان صبح به گوش رسيد

نداي جان بخش الله اكبر در فضاي آسمان پيچيد

رهروان راه خدا از خواب خوش بيدار شدند

با آب زلال چشمه اسلام وضو ساختند

پس از نماز رخ نياز خود را به درگاه بي نياز خدا ماليدند

از هر چه غير خدا بود نظر بريدند و به ياد خدا مشغول شدند

از دل رهروان خدا آواز خوش به گوش رسيد

گاهي از تلاوت قرآن و گاهي از نيايش نماز

آن چنان حضور قلب و شور و حال مؤمنين در پيشگاه خداوند

دل تاريك از خدا بيخبران را به آتش كشيد

 

 


خاطرات


https://www.ali-akbar.ir/6260/%d8%a2%d8%ba%d9%88%d8%b4-%da%af%d8%b1%d9%85-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af/

https://www.ali-akbar.ir/11132/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-5000-%d8%b5%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%aa/

 

 


تصاویر


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد نوری
احمد نوری
4 سال قبل

باسلام واحترام به شما عزیزان خدمتگزار– با توجه به سردی هوا در منطقه عملیاتی بیت المقدس 2 و استراحت کم رزمندگان یک چند دقیقه ای پای کار استراحت نمودیم سردی هوا برای من ارمغان خوبی چون بعضی از برادرها هم دیگررا در آغوش می گرفتند و استراحت می نمودند ، خداوند به این حقیر لطفی نمود که این اندک زمان بتوانم این شهید را در آغوش بگیرم و زمان عملیات هم زمان شهادت ایشان هم در کنارش باشم . روحشان شاد

همچنین ببینید
بستن