با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید میر امیر میر حبیبی


شناسه


نام: سید امیر

نام خانوادگی: میر حبیبی

نام پدر: سید آیت الله

نام مادر: زهرا

ولادت: 27 تیر 1345

محل تولد: تهران

یگان اعزام کننده: بسیج کرج

سمت: پیک گردان علی اکبر – لشکر 10 سیدالشهدا

سن: 20 سال

شهادت: 22 دی 1365

محل شهادت: شلمچه

عملیات: مرحله دوم کربلای 5

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: کرج – امامزاده محمد


زندگینامه


سید امیر در تیر ماه 1345 در یکی از محله های جنوب تهران پا به عرصه وجود نهاد و پس از چندی به همراه خانواده به شهر کرج نقل مکان نمود و دوران کودکی و نوجوانی را در محله ای بنام خلج آباد سپری کرد. مقطع ابتدائی را در دبستان محمد یزدی و مقطع راهنمایی را در مجتمع کمیل کرج به اتمام رساند و در دبیرستان شهدای انقلاب کرج ثبت نام نمود.

فعالیت او در بسیج (پایگاه شهید چمران) از اوایل سال 1359 شروع و بعنوان یک بسیجی فعال تا هنگام شهادت ادامه یافت.

سید امیر در سال 1363  برای اعزام به جبهه ثبت نام و دوران آموزشی را در پادگان امام حسین علیه السلام به مدت 45 روز سپری و در اواخر اردیبهشت همان سال با دیگـر رزمندگان به جبهه اعزام شد. مدت سه ماه در مناطق جفیر و خرمشـــــــهر با انواع توپهای ضد هوایی مشغول پدافند بود و بعد از اتمام مأموریت به ادامه تحصیل خود پرداخت.

وی مجدداً در زمستان سال 1364 به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه اعزام و در عملیات پیروزمند والفجر 8 و عملیات ایذایی ام الرصاص به عنوان پیک گردان حضرت علی اکبر علیه السلام انجام وظیفه کرد و در آن عملیات در اثر موج انفجار چشمانش دچار آسیب شد و برای درمان به مرخصی آمد و پس از بهبودی به جبهه ها رهسپار گردید.

سید امیر سرانجام در عملیات بزرگ کربلای 5 در منطقه شلمچه شرکت و به عشق رسیدن به کربلای حسینی و انجام وظیفه رشادت های فراوانی از خود نشان داد و در مورخ 25 / 10 / 1365 به آرزوی دیرین خود که لقاء پروردگارش بود رسید و به فیض رفیع شهادت نائل آمد. از خصوصیت های اخلاقی ایشان می توان به تقوا، اخلاص، شجاعت، ولایت پذیری و وفای بعهد اشاره کرد. رابطه اش با خانواده بسیار محترمانه بود و همه از اخلاق و رفتار او راضی بودند و با مردم نیز چنین رفتاری داشت و به حسن خلق معروف بود.  مزار شریفش در جوار امام زاده محمد علیه السلام در کنار دیگر شهدا می باشد و زیارتگاه اهل یقین است.


دستنوشته


قسمتی از دست نوشته شهید  سید امیر میرحبیبی

یک ندائی درون مرا مرتب صدا  می زند و مرتب به من گوشزد می کند هجرت کن از این دنیای فانی بگذر و مرا مرتب به جبهه  می خواند آن ندا به من می گوید اگر اینجا بمانی فاسد می شوی تو متعلق به اینجا نیستی و باید سفر کنی.


تصاویر


شهید سید امیر میرحبیبی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
11 ماه قبل

یاد بخیر چه روزهایی شاهد بازی فوتبالش بودیم وچقدر آقا اوفتاده جایشان خیلی خالی است امسال اینگونه افراد ……همیشه در یادمان هستی بچه محل هدایت

همچنین ببینید
بستن