با ما در ارتباط باشید : 09199726467

مراسم‌ها

مراسم دومین سالگرد شهید مدافع حرم؛ سردار حاج شعبان نصیری

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سردار شهید مدافع حرم؛ حاج شعبان نصیری روز دوشنبه 27 خرداد 1398 با حضور سردار ابراهیم جباری فرمانده حفاظت سپاه ولی امر، حسن عباسی، غلامحسین الهام، خانواده شهید و جمعی از آحاد مردم و دوستان شهید از گردان علی اکبر در حوزه هنری تهران برگزار شد.

 

***

حاج شعبان که در طول سالهای دفاع مقدس، مدتی را در گردان امام سجاد (ع) لشکر 10 سیدالشهدا حضور داشت، در شبِ اول «رمضان المبارک» سال ۱۳۹۶، در جبهه عراق و طی عملیات آزادسازی «موصل» به شهادت رسید و سردار محسن رضایی به او لقب جهان آرای موصل را داد.

 

***

 

مراسم با تلاوت ملکوتی محمدرضا حاتمی و شعرخوانی حامد عسگری آغاز شد.

 

***

 

این مراسم همچنین مهمانان ویژه ی دیگری هم داشت که خانواده ی تعدادی از شهدای مدافع حرم از تیپ فاطمیون بودند.

 

ضمن مراسم، مستند جدید حاج شعبان پخش گردید، دکتر عباسی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و نیز از تازه ترین کتابی که برای حاج شعبان به نگارش درآمده است نیز رونمایی شد.

کتاب «برایم حافظ بگیر» مجموعه خاطرات مرتبط با شهید شعبان نصیری است که به کوشش زینب سوداچی در ۳۴۴ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

نویسنده کتاب؛ زینب سوداچی گفت: برای نگارش این کتاب، با بیش از ۱۰۰ نفر از همرزمان و دوستان و نزدیکانش از جمله سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، ابو مهدی المهندس (فرمانده حشد الشعبی عراق) و همچنین حجت‌الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و… مصاحبه شده است. این کار، حاصل 2 سال تلاش بی وقفه گروهی بوده است.

سوداچی همچنین از سردار تقی زاده برای حمایت و پشتیبانی در طول این دو سال، تشکر و قدردانی کرد.

***

 

در پایان، حاضران در سالن به استقبال از یک شهید گمنام رفتند و با نوای امیرحسن یزدان نیاز، مراسم باحال و هوایی معنوی پایان یافت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن