با ما در ارتباط باشید : 09199726467

خبر

اردوی گرامیداشت عملیات کربلای 1 – قلاویزان – تیر 98

گزارش حضور در مراسم سالروز انجام عملیات کربلای 1 در قلاویزان

 

سپاه ایلام، امسال برای چندمین سال، مراسمی برای سالگرد عملیات کربلای 1 در مهران، منطقه ی عملیاتی قلاویزان، برگزار کرد که امسال هماهنگی که بین بنیاد حفظ آثار با سپاه ایلام  شده بود، اعلام کردند که رزمنده های لشگر 10 سید الشهدا(ع) و گردان حضرت علی اکبر(ع) هم حضور پیدا کنند. به همین جهت سه دستگاه اتوبوش به تعداد 120 نفر راهی مناطق جنوب شدند. که از این تعداد حدود 30 نفر خانم که جزء خواهران، مادران و همسران شهدا بودند حضور داشتند و حدود90 نفر هم آقایان حضور داشتند که 10-15 نفرشان افراد کم سن و سال و به اصطلاح نسل سوم انقلاب بودند. حدود 50 نفر هم از رزمندگان زمان جنگ بودند. که از بینشان حدود12-13 نفر از رزمندگان گردان حضرت علی اکبر(ع) بودند. افرادی همچون حاج اکبر اسماعیلی، حاج عباس قربانی، حاج غلامرضا حسینی، حاج محمد زارع، حاج کاظم بصیر، آقای ستار اکابر و آقای ناصر دوستی که مسئول مخابرات گردان در آن زمان بود، حضور داشتند.

این افراد که از تهران راهی شده بودند به مدت دو روز در مناطق عملیاتی حضور داشتند که در ابتدا به اردوگاه امیرالمومنین(ع) که در زمان جنگ عقبه ی لشگر ایلام بود اسکان یافتند. که در آن منطقه ساختمان ها و سوله و حسینیه و همچنین آسایشگاه خواهران و برادران که با حدود 400-500 تخت تجهیز شده بود، وجود داشت. در بدو ورود پس از خواندن نماز مغرب و عشا، حاج علی کرمی از دوستان بنیاد حفظ آثار کرج که زمان جنگ هم از افراد طرح عملیات لشگر بود از خاطرات آن زمان و وضعیت منطقه و چگونگی انجام مراسم صحبت کردند. همچنین دو سه نفر از رزمندگان لشگر که زمان عملیات حضور داشتند هم خیلی کوتاه صحبت کردند. پس از صرف شام نیز زائرین برای استراحت به آسایشگاه ها رفتند. بسیاری از رزمندگان تا صبح آن روز بیدار بودند و به یاد آن زمان شب زنده داری و عبادت کردند که از این جمله افراد، جانباز عزیز حاج حسین فلاح در بینشان بود.

صبح آن روز، زائرین از منطقه ی عملیاتی میمک بازدید کردند. که از سمت ایلام از اردوگاه امیرالمونین حدود 7-8 کیلومتر جلوتر یک سه راهی وجود دارد که به آن سه راهی حزب الله می گویند و از آن جا به سمت منطقه ی عملیاتی میمک می روند. که این منطقه جزء مناطق صفر مرزی هست که پس از عبور و کنترل از مرزبانی شماره ی دو به دلیل عبور سخت اتوبوس، به وسیله ی ماشین های سواری به منطقه ی میمک رفته و از یادمان آن جا بازدید کردند.

بعد از آن به سمت یادمان شهدای قلاویزان رفتند که در شهر مهران پس از عبور از پل زائر، 4-5 کیلومتر مانده به پاسگاه یک تابلو بزرگ به شکل بارگاه درست کردند که روی آن نوشته:” یادمان شهدای قلاویزان”  که مزار 5 شهید در آن جا قرار داشت. قلاویزان هم نقطه ی صفر مرزی ست که رو به روی آن عراق است. که مراسم  حدود ساعت 7 بعد از ظهرهمین روز در این مکان برگزار شد.  که سخنران آن هم سردار غلامی از دوستان سازمان بسیج بود. که خادمین مراسم از همان ساعت 2 بعد از ظهر در حال آماده سازی و تدارک مراسم بودند. حدود300-400نفر از افراد مختلف شرکت کرده بودند همچین از خود شهر مهران تا قلاویزان که محل برگزاری مراسم بود و حدود10-12 کیلومتر فاصله داشت ماشین هایی جهت انتقال افراد گذاشته بودند.

هوای مهران بسیار گرم و آتشین بود، بسیاری از زائران که از رزمندگان آن زمان بودند به یاد گرما و تشنگی آن دوران اشک می ریختند. همچنین مادر شهید بزرگوارِ گردان، شهید حسن یداللهی نیز در این مراسم حضور داشت.

 

عکسهای این اردوی خاطره انگیز در ادامه می آید:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن