با ما در ارتباط باشید : 09199726467

عملیات‌ها

دوره آموزشی کادر گردان

دوره آموزشي كادر گردان

 

با توجه به شهادت بسیاری از کادر گردان و گروهان‌ها طی عملیات‌های گذشته نیاز به تربیت کادر موجود ضرورت یافت. ازاین‌رو برگزاری دوره‌های آموزشی برای کادرسازی در دستور کار قرار گرفت. در پی اجرای این طرح، نیروهای گردان در تاریخ 30 مرداد 1366، به تهران و کرج بازگشته و پس از دو روز استراحت برای گذراندن دوره‌ی آموزشی به اردوگاه شهید دستغیب واقع در شمال گرم‌دره مراجعه کردند.

دوره‌ی آموزشی در اردوگاه شهید دستغیب تحت نظر برادر تقی زاده از تاریخ 1 شهریور 1366 آغاز شد. نیروها در ابتدا در قالب ۶ گروه سازمان‌دهی شدند و سپس دوره‌های اسلحه‌شناسی، تخریب، نقشه‌خوانی، حفاظت اطلاعات، جهت‌یابی و… را گذراندند. این دوره تا 11 شهریور 1366 ادامه یافت و پس‌ازآن نیروهای گردان برای شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا به مرخصی رفتند.

پس از بازگشت از مرخصی در تاریخ 14 شهریور، نیروها به جمع‌آوری لوازم و وسایل پرداخته و پیاده از مسیرهای مختلف به‌سوی پادگان شهید باهنر کرج واقع در کیلومتر ۴ جاده چالوس به راهپیمایی پرداختند.

پس از یکی دو روز توقف در این پادگان نیروهای گردان در تاریخ 16 شهریور به اردوگاه شهید کلهر واقع در پشت سد کرج اعزام شده و تا اواخر شهریور، در همان محل به فراگیری آموزش‌ غواصی پرداختند. در پایان این مرحله نیز به نیروها چند روزی مرخصی داده شد.

اوایل مهر ۶۶، پس از بازگشت از مرخصی، نیروها در محل مسجد جامع کرج تجمع نموده و از آنجا به‌وسیله‌ی اتوبوس به پارک جنگلی نور واقع در استان مازندران اعزام شدند. در این اردوگاه آموزش‌های نظامی در زمینه‌های مختلف ازجمله غواصی در دریا و رزم در جنگل ادامه یافت. این دوره تا 10 مهر 1366 ادامه یافته و سرانجام با تمام برنامه های آموزشی، افراد پس از نماز و صرف نهار، سوار بر دو دستگاه اتوبوس شده و اردوگاه پارک جنگلی نور را به مقصد سنندج ترک کردند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن