با ما در ارتباط باشید : 09199726467

یادها

عملیات کربلای 2 به روایتِ فرمانده گردان علی اکبر

 

عملیات کربلای 2

به روایتِ حاج حمید تقی زاده (فرمانده گردان علی اکبر؛ لشکر 10 سیدالشهدا)

حمید تقی زاده

 

 

بخشی از عملیات کربلای 2 به لشکر 10 سیدالشهدا واگذار شده بود. درگیری بسیار سنگین بود و پیشرفت خوبی هم حاصل نشد. چندین گردان از لشکر، نیروی زیادی از دست دادند (البته گردان علی اکبر بینشان نبود).

دو سه روز بعد، قرار شد دوباره مرحله ی دیگری عملیات کنیم. این بار تصمیم بر این شد که گردان علی اکبر هم حضور داشته باشد.

منطقه خیلی حساس شده بود و باز هم عملیات انجام نشد.

کنار ما قرار بود در همان محدوده، تیپ احرار از لشکر بدر هم عملیات کند. تیپ احرار؛ نظامیان عراقی بودند که آمده بودند به لشکر بدر و همراه با ایران بر علیه عراق می جنگیدند. شهید حاج شعبان نصیری هم آن زمان در لشکر بدر بود. آنها بسیار رشادت ورزیدند و توانستند با موفقیت عملیات کنند. به سختی ارتفاع مد نظر را گرفتند و اسمش را هم به «شهید صدر» تغییر دادند.

بعد از آن، ما (گردان حضرت علی اکبر) رفتیم خط را از آنها تحویل گرفتیم و مشغول پدافند شدیم، پدافندی بسیار فعال، تا جایی که خود من وقتی برای شناسایی رفتم، دو بار ترکش خوردم. تا روزی هم که آنجا بودیم، خط بسیار فعال و پر تنش بود و ما 2 شهید هم دادیم، ولی اصل عملیات کربلای 2 همان کاری بود که لشکر بدر کرد.

 

 

خود حاج شعبان می گفت:

«آنها فکرش را هم نمی کردند که ما بتوانیم کاری بکنیم. طوری هم طرح ریزی کرده بودند که ما مثلا دشمن را مشغول کنیم تا آنها کار اصلی را انجام دهند، ولی برعکس شد. عملیات اصلی را لشکر بدر توانست انجام دهد.»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن