با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید غلامعلی خوشبخت


شناسه


نام: غلامعلی

معروف به: غلام

نام خانوادگی: خوشبخت تیمورلویی

نام پدر: حسین

ولادت: 1335

محل تولد: کرج

سن: 30 سال

شهادت: 23 دیماه 1365

محل شهادت: شلمچه

عملیات: مرحله دوم کربلای 5

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

رجعت و خاکسپاری: 6 بهمن 1374

مزار: کرج – امامزاده محمد

 


زندگینامه


شهید غلامعلی خوشبخت تیمور لویی فرزند حسین، در تاریخ 1335/10/08 در شهرستان كرج دیده به جهان گشود.

وی پس از سپری نمودن دوران كودكی در سن 7 سالگی به مدرسه رفته و شروع به درس خواندن نمود. تا كلاس سوم راهنمایی تحصیل نمود و به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد.

وی قبل از انقلاب چندین بار به دلیل فعالیت های ضد رژیم شاه به زندان افتاد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با سپاه همكاری مداوم داشت.

او در سال 1360 طبق سنت حسنه ي پیامبر (صلي الله عليه و آله) با دختری مومنه ازدواج نمود كه ثمره این ازدواج يك فرزند دختر می باشد.

اين شهيد گرامي در سال 1365 در عملیات كربلای 5 شركت كرد و در تاریخ 27 دیماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه مفقودالاثر گردید كه پیكر پاك و مطهرش در سال 1374 به وطن رجعت داده شد.

 


وصیتنامه


بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام على سیدنا و نبینا محمد و اله الطیبین الطاهرین.

قال الله تعالی اعوذ بالله من الشیطان الرحیم (ان الله اشترى من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة یقاتلون فی سبیل الله و یقتلون و یقتلون)

السلام علیك یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائك.

و با سلام به آقا امام عصر (عج الله فرجه) و نایب بر حق او فرزند خلف حضرت سید الشهدا حسین (عليه السلام) امام خمینی و با درود به ارواح طیبه شهداى راه اسلام از صدر تا كنون. با سلام به خانواده معظم شهدا كه با صبر و پایدارى خویش سرمایه بقاى انقلاب و جمهورى اسلامى می باشند.

برادران و خواهرانم! این حقیر چه دارم بگویم در حالی كه حضرت امام فرمودند: تكلیف مرا حضرت سید الشهدا (عليه السلام) معلوم كرده است. آیا وجود دارند كسانی كه هنوز تكلیف را ندانند؟ آیا پس از این فرمایش امام هنوز هم هستند كسانی كه از خواب غفلت بیدار نشده باشند و حجت بر آنها پوشیده باشد؟ واى بر آنها كه به زودى ملك الموت به سراغ آنها خواهد آمد و آن روز دیر است. هیچ كار از پیش نخواهند برد. اى خوشا به حال كسانی كه به این تكلیف گردن نهادند و به نداى هل من ناصر حسین (عليه السلام) كه پس از هزار و اندى سال فرزند خلف او بر بام جهان سر داده است لبیك گفته اند و در این راه از جان، مال و فرزندان خویش و از آنچه توان داشتند دریغ نكردند و خود نیز با ادامه راه این عزیزان به این قافله پیوستند و با حضور و صلابت خویش چنان پیوستگی در این صفوف ایجاد نمودند (كانهم بنیان مرصوص).

فریاد بر آوردند لبیك یا خمینی. این ندا چنان در گوش مستضعفین عالم، در اقصی نقاط این كره خاكی طنین افكند كه انقلابي بر علیه مستكبران است. این سیل خروشان بود تا تشكیلات امت واحدى را تحقق بخشید و ریشه پوسیده قدرت هاى استكبارى از بیخ و بن بر كند. این است معناى تشیع سرخ علوى كه ان شا الله زمینه ساز ظهور امامي از خاندان اهل بیت (عليهم السلام) خواهد بود كه مستضعفین زمین در طول تاریخ از خداوند او را طلب می كردند.

ربنا اخرجنا من هذه القریه الظالم اهلها و اجعل لنا من لدنك ولیا و جعل لنا من لدنك نصیرا. و هم اوست كه به آرزوى مستضعفین و اراده خداوندى مبنی بر امامت مستضعفین كه بر آنان منت گذاشته است تحقق بخشید (و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین). آرى هم اكنون بر هیچ كسی حجت پوشیده نیست و در این معركه بیشتر از دو جناح وجود ندارد جناح حق و جناح باطل و به عبارت دیگر جناح حسینی و جناح یزیدى. و تو اى برادر و خواهر من! هم اكنون ببین كه در كدام جناح هستی؟ اگر چنانچه در جناح حسین (عليه السلام) در این معركه در گیر با یزیدیان هستی بدان كه بر حقی و حق باتوست والا تماشاگران این صحنه و بی تفاوتان نیز یزیدى خواهند بود. چرا كه با سكوت خویش مهر تأئید بر جنایت یزیدیان زمان زدند.

روى دیگر سخنم با كسانی است كه با ریختن خون مطهر این شهدا، كه در واقع تداوم بخش خط سرخ انقلاب اسلامی و ضامن موجودیت انقلاب و جمهورى اسلامی است و به آب و نانی رسیدند بداند و البته می دانند كه اگر از بركت خون این شهیدان نبود این ها نه پستی داشتند و نه مقامی و نه دستكی و نه تریبونی. آن كسانی كه فرزندان خویش را نیز از این طریق به آب و نانی رساندند در حالی كه هنوز نمی دانند حسین كدام طرفی است بدانند كه زندگی دنیا بازیچه اي بیش نیست و همه آنها ظاهرى موقت كه به وسیله آنها مورد آزمایش قرار گرفتند.

مخاطبین من مخالفین انقلاب و حضرت امام نیستند كفار، ملحدین، گروهك ها و افراد وابسته به استكبار شرق و غرب و منافقین كه از كفار بدتر نیستند. تكلیف این قماش را كه حضرت امام و روند حركت انقلاب اسلامی به وضوح تبین كرده است. مخاطبین من كسانی هستند كه موزیانه از تن دادن به ولایت و رهبرى و فرامین حضرت امام طفره می روند و نه تنها خود حركتی در جهت بهبود وضعیت نابسامان این امت مستضعف ندارند بلكه همیشه با اشكال تراشی و بهانه جويی هاى بی جا مانعی هستند در جهت تحقق خواست ها و نظرات این امت و تا جایي كه می توانند با ارائه و تصمیمات آنها مخالفت می ورزند و همین كه یكی از این عزیزان كه دائما در جبهه ها به سر می برند به فیض شهادت نائل گشت بر پیكر او حاضر می شوند و نماز می خوانند و خویش را نیز وارث خون او تلقی می نمایند.

این پیام هشدارى به آنهاست كه هر چه زودتر از این صنف بازی ها و حمایت از زمین خواران و سرمایه داران و محتكران ضد انقلاب دست بردارند و قبل از این كه بیش از آنها چهره آنها شناخته شود و كار به رسوایی و طرح و انزواى آنها بینجامد خود را با خط رهبرى و رهنمودهاى حضرت امام هماهنگ نموده و به آغوش امت حزب الله باز گردند.

و اما این حقیر لایق این نیستم كه خود را در جرگه شهدا قرار دهم ولی رجاء واثق دارم كه اگر باذن الله من به دست مزدوران استكبار جهانی در جبهه كشته شدم با دعاى خیر شما و خانواده ي محترم شهدا و رحمت بی پایان خداوندى و پذیرش توبه ام مورد مغفرت و عفو درگاه الهی واقع و به زیارت شهدا و مومنین و حضرت سید الشهدا اباعبدالله الحسین (عليه السلام) نائل شویم و به این فوز عظیم نائل آیم. آرزو دارم كه مرا در گلزار امام زاده محمد (عليه السلام) و حتی الامكان نزدیك دوستان شهیدم به خاك بسپارید.

و اما پیامی به خانواده ام

در درجه اول از مادر مهربانم كه عمرى زحمت مرا كشید و در این راه مشكلات و رنج هاى فراوانی را متحمل شد تشكر می كنم و دست هاى او را می بوسم و انتظار دارم كه مرا به خاطر اذیت و آزارها و كج خلقی هاى كه در مورد او روا داشته ام مورد بخشش قرار دهند و مرا حلال كند؛ شاید كه مورد رحمت خداوند رحمان قرار گیرم.

مادر عزیز و خواهران من! از شما انتظار دارم كه همسرم را تنها نگذارید و تا هنگامی كه لازم است او را همراهی كنید و مرحم باشید بر دردهاى او در نهایت از همه خانواده ام می خواهم كه صبور باشند و آرامش خود را حفظ كنند و طورى رفتار نكنند كه خداى نخواسته برخورد آنها موجب سوء استفاده ضد انقلاب و منافقین نشود و نهایتاً از كلیه دوستان و آشنایان و بستگان و كسانی كه بهر نحوى با من آشنایی داشتند حلالیت می طلبم و امیدوارم كه اگر از من قصورى دیدند مورد عفو خویش قرار دهند.

و اما شما همسرم كه در طول چند سال زندگی مشترك، مشكلات و مسائل را تحمل نمودى تشكر می نمایم و انتظار دارم همانندگذشته در زندگی راهی را انتخاب كنی كه مرضی درگاه حق تعالی قرار گیرد. همسر خوبم! هم اكنون كه از هم دور شده ایم و از یكدیگر فاصله گرفته ایم زمانی طول نخواهد كشید كه این فاصله ظاهري از بین خواهد رفت و با اراده خداوند سبحان همگی یكدیگر را در دیار باقی ملاقات خواهیم كرد. لازم می دانم در این لحظات نكاتی را من باب تذكر به شما خانواده عزیزم یادآورى بنمایم. سعی كنید این چند صباحی را كه از عمرتان باقی مانده است با هم مهربان باشید و به یكدیگر محبت كنید و به هم دلدارى بدهید. سعی كنید ضمن انجام واجبات و ترك محرمات و تقواى الهی حتی الامكان در جلسات دعا شركت فرمایید. اخلاص داشته باشید چرا كه این اخلاص در دعا روح عبادت انسان است.

و اما به دخترم فاكهه! بدان كه پدرت به عهد خویش با خدا و فرزندان شهدا وفا كرد و در پاسخ به دعوت حضرت امام در جبهه اسلام علیه كفر، افتخار حضور یافت و در این راه جان خود را تقدیم اسلام عزیز نمود و از شما همسر خوبم انتظار دارم كه خیلی مراقب فاكهه باشید و او را برابر دستورات اسلام تربیت كنید و مانع از تحصیل او در آینده نشوید. او را تشویق كنید تا جایی به تحصیلاتش را ادامه دهد جامعه اسلامی نیازمند به افراد متخصص و دلسوز می باشد. سعی كنيد او را به جلسات روضه ببريد و او را از كودكی با زندگي اهل بیت (عليهم السلام) آشنا گردانید. به او بگو كه دختران حضرت امام حسین (عليه السلام) و خانواده اش چه كرده اند؟ باز بگو كه چه بر سر حضرت امام حسین (عليه السلام) آورده اند؟ براي او بگو كه با رقیه و سكینه (سلام الله عليها) چه كردند؟ ضمنا 53 روز روزه قضا دارم كه امیدوارم گرفته یا خریدارى شود.

والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته

السلام علیك یا ابا عبدالله والسلام علینا و على عبادالله الصالحین

ملتمس دعاى خیر شما

 


تصاویر


 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن