با ما در ارتباط باشید : 09199726467

شهدا

شهید مهدی رضاییان


شناسه


نام: مهدی

نام خانوادگی: رضاییان

نام پدر: محمدحسین

نام مادر: طلعت

محل تولد: شمیران – لویزان

شهادت: 20 دی 1365

محل شهادت: شلمچه

عملیات: مرحله اول کربلای 5

یگان: لشکر 10 سیدالشهدا – گردان علی اکبر

مزار: لویزان – گلزار شهدای امامزاده 5 تن

سایر اطلاعات: این شهید بزرگوار؛ پسرعمه ی شهید مسعود فرشادی و برادر جانباز مجید رضاییان بوده است. برادر ایشان (جواد رضاییان) نیز به فیض شهادت رسیده است.


زندگینامه


شهید مهدی رضاییان در سال ۱۳۴۸ در محله لویزان شمیران به همراه برادر دوقلویش دیده به جهان گشود. نامش را مهدی گذاردند تا همیشه تجلی انتظار فرج را در سیمایش ببینند. دوران کودکی و دبستان را در همان محله سپری کرد . فردی خوش اخلاق و احساساتی بود و نسبت به انجام فرائض دینی از همان دوران کودکی حساسیت خاص داشت . بهمراه برادران دیگرش در غالب راهپیمائی های مخالفت با رژیم سابق شرکت می کرد و فرهنگ انقلاب بزودی در وجودش نسج گرفت . بعد از وقوع انقلاب در جهات مختلف تبلیغی انقلاب فعالیت داشت و در جلسات قرآن و کلاس های اعتقادی حضور پیدا می کرد .

بعد از تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی در تمرینات و آموزش های بسیج محل شرکت نمود و به نحوه استفاده از اسلحه ها واقف گردید . بعد از وقوع جنگ تحمیلی و در هر فرصتی که پیش می آمد به پایگاه شمیرانات مراجعه و تقاضای عزیمت به جبهه را می نمود ولی چون به سن ۱۵ سال نرسیده بود از اعزام ایشان جلوگیری بعمل می آوردند تا اینکه نهایتاً با دستکاری در تاریخ تولد خود در فتوکپی شناسنامه اش و تغییر دادن آن موفق به اعزام می گردد و به اتفاق همرزمان دیگرش به نام های مسعود فرشادی و سعید اربابی بارها به جبهه های نور علیه ظلمت عزیمت می کند .

در عملیات کربلای ۵ به اتفاق دو تن از برادرانش شرکت نمود و پس از نبرد بی امانی که با دشمنان بعثی در انهدام تانک ها داشت برای مدت زمان کوتاهی جهت تجدید قوا به یکی از کانال ها مراجعه و در زمان استراحت و در حالی که دست در گردن همرزم خود بنام مسعود فرشادی (که پسر عمه اش نیز بود) انداخته بود مورد اصابت مستقیم گلوله مینی کاتیوشا قرار گرفته و هر دو در دم جان به جان آفرین تسلیم نمودند و با نثار خون خود ندای حسین علیه السلام را لبیک گفته و به ملا اعلا شتافتند و همچون حسین علیه السلام سرباخته در راه عشق ، پیکر بی سرش را در گلزار شهدای لویزان دفن نمودند.


وصیتنامه


بسم الله الرحمن الرحیم

جهاد النفسه مهر الجنه

با سلام حضور مقدس حضرت ولی عصر و نایب بر حقش امام خمینی و با سلام به امت شهید پرور ایشان وبا سلام به مردمی که در راه خدا استقامت ورزیده وصبر را توشه آخرت خود ساخته اند.

این بنده حقیر با ان که در خود نمی بینم که به مردمی اینچنین وصیت کنم و لی فکر کردم که نباید حرف دل مرا با جسم به زیر خاک برند برای همین خواستم که وصیتی برای امت حزب الله بنویسم اما بیشتر حرفم برای کسانی است که شاید هنوز نور اسلام که از متن جمهوری اسلامی بیرون میاید به دیدگانش نرسیده باشد و هنوز هم در همان خیالهای باطل بسر میبرند.

وصیت من برای امت حزب الله که چیزی نیست و نمیتواند هم چیزی باشد چون این مردم که فرزندان و مالها و حتی جانهای خود را نیز حاضرند برای دین خدا بدهند ،چه بسا الگوی ما بوده اند و زبان ما نیز از توصیه به آنها قاصر است ،ولی توصیه ام برای آن معدود کسانی که هنوز در خواب غفلتند و تا بحال نتوانستند راه حق را از باطل تشخیص بدهند این است که ای بازماندگان از غافله حق ،ما بر اساس اعتقاد به شعار لا اله الا الله والله اکبر و اینکه در روی زمین نباید جز قدرت خدا حاکم باشد وبرای تحقق این و حاکمیت الله در زمین و نجات مستضعفان که اکنون فریادشان بلند است این راه را برگزیدم واز زمانیکه وارد جبهه شدم آرزو داشتم که خداوند من را از یاران خود بداند ومرا بنده ای غافل نداند.

در همین حال به شما توصیه میکنم که قبل خشم خدا شما را فرا گیرد بسوی حق بیاید وخود را تسلیم خدا کنید وبا وحدت خودتان ظالمان را از زمین برکنید که ظالمین مورد خشم خدا یند وهنگامیکه لباس رزم بر تن دارم از شما خواهش میکنم که قلب امام را بدرد نیارید ،با سخن پراکنیها ،شایعه ها ،دروغها ،ناملایمت ها،ناصبریها،و…

از شما میخواهم که فریادتان را بر سر ظالمین برکشید نه بر سر مسئولین ما و در آخر میخواهم که با رهبری امام خمینی و با وحدت با مردم حزب الله ،یکصدا و یکدست با ظالمینی چون بعثیون عراق اسرائیل ،آمریکا ،شوروی و دیگر همدستان ایهنا بجنگید و از مرگ در این راه هراس نداشته باشید که مرگ با عزتی است.

و اگر میخواهید خود سازی کنید با نماز شروع و با قرآن ادامه دهید وبه حرفهای امام امت هم گوش دهید و هم عمل کنید.

دیگر عرضی برایتان ندارم بجز یک التماس از همه و آن اینکه اگر از من حقیر بدی دیده اید حلالم کنید و این حلالیت را همین الان بر زبان بیاورید واگر از من چیزی می خواهید به خانواده ام رجوع کنید و از ایشان دریافت کنید.

والسلام علیکم و رحمالله و برکاته

التماس دعای واقعی

مهدی رضاییان – ۹/۹/۱۳۶۵

دعا برای طول عمر امام را فراموش نکنید. — برای شفای معلولین و جروحین صلوات

بار الها از تو میخواهم اول زیارت کربلا و بعد شهادت در راهت را نصبیم بفرمایید.


خاطرات


https://www.ali-akbar.ir/16871/%d9%87%d9%85%db%80-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%85/


تصاویر


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دلتنگ کربلا
دلتنگ کربلا
3 سال قبل

از سر گذشتن سرنوشت ماست
روحش شاد

ناشناس
ناشناس
3 سال قبل

از “سر” گذشتن ، “سرگذشت “ماست
ما را زِ سر بریده می ترسانی؟!
ما گر ز سر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم!
روح پاکشان شاد

همچنین ببینید
بستن