با ما در ارتباط باشید : 09199726467

عملیات‌ها

مقابله با تک دشمن در جاده اهواز – خرمشهر

در پی خبر حمله‌ی دشمن در ساعت 1 بعدازظهر 31/4/67، به نیروهای گردان آماده‌باش داده شد و بلافاصله پس‌ازآن، کار تحویل ساک‌ها به تعاون آغاز شد. در سازمان‌دهی گردان نیز تغییر ایجاد شده و گروهان نصر هم به‌عنوان گروهان پیاده در نظر گرفته شد. ساعت 4 بعدازظهر، نیروهای هر گروهان برای تجهیز و تسلیح آماده شده و کار تحویل سلاح و مهمات به‌سرعت انجام شد ولی علی‌رغم نیاز مبرم به سلاح ضد زره، مقدار مهمات آرپی‌جی هفت کم بوده و ازاین‌رو مشکل جدی احساس می‌شد.

پس از تاریک شدن هوا، با وسایل نقلیه موجود گروهان فجر به‌سوی اردوگاه کوثر اعزام شد و در ساعات اولیه‌ی بامداد روز بعد این گروهان وارد اردوگاه کوثر گردید و پس از توقفی کوتاه، اين محل را به مقصد جاده‌ی اهواز-خرمشهر ترک کرد.

در سپیده‌دم روز 1/5/67، گروهان فجر در نزدیکی پادگان حمید و در کنار جاده‌ی اهواز-خرمشهر استقرار یافته و نیروها در انتظار توجیه ماموریت جدید به سر می‌بردند. پس از روشن شدن هوا، حمله توپخانه‌ای دشمن آغاز گردیده و پس از ساعتی در حوالی نیمروز حمله‌ی زرهی دشمن از پشت پادگان حمید آغاز شد که نیروهای گروهان را مجبور به اتخاذ موضوع جدیدی برای پدافند در برابر این حمله کرد. با تشکیل خط پدافندی دفاع از مواضع با جدیت ادامه یافت و بر اثر آتش مدافعین، یک دستگاه تانک دشمن منهدم شده و با مقاومت نیروهای گروهان فجر دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد.

درگیری‌ها تا بعدازظهر 1/5/67 در منطقه ادامه داشت. نیروهای مردمی به همراه امکانات و تدارکات به منطقه رسیده و خطوط دفاعی تقویت شدند. پس از تثبیت خط دفاعی و عقب‌نشینی کامل دشمن از اطراف پادگان حمید، نیروهای گروهان فجر پس از تقدیم 2 شهید و تعدادی مجروح به اردوگاه کوثر بازگشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن